سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرد که بر اثر خشک سالی موجودی مخزن سد اکباتان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

 مشکل قطع آب شرب همدان به کجا رسید؟
به گزارش سلام نو به نقل از ایسناف  سخنگوی صنعت آب کشور از حل مشکل آب همدان تا هفته آینده خبر داد و گفت: سد اکباتان از مدار خارج نمی‌شود.

فیروز قاسم زاده  اظهار کرد: با فعال‌سازی و اجرای مرحله اول یک طرح متوقف شده، مشکل آب همدان به‌صورت اساسی حل می‌شود. همکارانم در شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا با تلاشی شبانه‌روزی در حال اجرای مرحله اول طرحی هستند که سالها متوقف مانده بود و با بهره‌برداری از آن در هفته‌های آتی، مشکل قدیمی آب شهر همدان به صورت دائمی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به علت کم آبی، شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها، حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است تصریح کرد: در روزهای گذشته موجودی مخزن این سد به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده و بر اثر کاهش تراز آب مخزن سد، تصفیه‌خانه شهید بهشتی شهر همدان از مدار خارج شده است.

تامین مخزن سد اکباتان تا یک ماه آینده

وی افزود: علیرغم کاهش حجم مخزن اکباتان، با همین میزان موجودی مخزن سد، بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از طریق تصفیه‌خانه اکباتان تا یک ماه آینده قابل تامین است.

سخنگوی صنعت آب کشور به تلاش همکاران آب منطقه‌ای و آبفای استان همدان اشاره و تاکید کرد: علاوه بر تامین بخشی از آب شهر از سد اکباتان، با این تلاش بی‌وقفه در حال جایگزینی منابع جدید برای جبران کمبود آب این سد هستیم، به گونه‌ای که ان شاءالله در روزهای آینده شرایط تامین آب به تدریج بهبود می‌یابد و تا هفته بعد به وضع عادی باز خواهد گشت.

قاسم‌زاده با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم از ابتدای کار خود درک صحیحی از کمبود منابع آب استان همدان بویژه شهر همدان داشته است تاکید کرد: بر این اساس، بلافاصله پس از استقرار دولت سیزدهم، با دستور وزیر نیرو، اجرای طرح سال‌ها متوقف مانده آب‌رسانی به شهر همدان به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تامین مالی مورد نیاز، خوشبختانه این طرح با پیشرفت قابل توجهی در مراحل پایانی خود قرار دارد و در هفته‌های آتی مرحله اول آن به بهره برداری خواهد رسید. با بهره برداری از این طرح مهم و راهبردی مشکل آب شهر همدان به صورت اساسی حل خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید