۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55382524

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد که کرونا خطر عوارض طولانی مدت کرونا در کودکان بیشتر است.

عوارض خطرناک کرونا برای کودکان

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، دکتر «مهرداد شریفی» با بیان اینکه در گروه سنی کودکان با خطر عوارض طولانی مدت کرونا مواجه هستیم، گفت: خانواده ها مراقب علایم هشدار کرونا در فرزندان خود باشند و به محض مشاهده علایم، در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند.

او افزود: هم اکنون ۸۷ کودک مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به رعایت کمتر شیوه نامه های بهداشتی در کودکان نسبت به بزرگسالان، ادامه داد: پوشش پایین واکسیناسیون در کودکان گروه هدف موجب شده است تا شیوع کرونا در آنان در موج هفتم کرونا بیشتر شود.

دکتر شریفی با بیان اینکه گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بالا در حال گسترش است، گفت: همین امر موجب شده تا میزان پذیرش کودکان در بیمارستان ‌ها نسبت به موج های قبلی کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

او از آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، سردرد و بدن درد، اسهال و استفراغ به عنوان شایع ترین علایم شاخص ابتلای کودکان به کرونا نام برد و تاکید کرد: تکمیل چرخه واکسیناسیون در گروه‌های سنی کودکان و بزرگسالان و استفاده مداوم از ماسک و بهداشت دست می تواند تا حد زیادی خطر ابتلای کودکان به کرونا را کاهش دهد.

مردم استان فارس می توانند با مراجعه به مراکز اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید