سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط خود در تیم ملی گفت: می‌خواهم کاری را انجام دهم که هیچ کس نتوانسته انجام دهد.

اسکوچیچ: برخی افراد می خواهند به تیم ملی ایران آسیب بزنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت وکرنیجی کرواسی درباره شرایط خود در تیم ملی ایران به صحبت پرداخت.

دراگان اسکوچیچ گفت: به طور کلی من آدمی خودبزرگ‌بینی نیستم و بعد از انجام یک کار خوب انتظار فرش قرمز را نداشتم اما حداقل انتظار احترام را دارم چون مشخص است که من هم شایستگی حضور در جام جهانی را دارم. افرادی هستند که برای منافع مختلف سعی می‌کنند هر کاری را که تاکنون انجام داده‌ام بی‌ارزش کنند. وجه مشترک همه آن‌ها این است که در برابر واقعیت مقاومت می‌کنند. آن‌ها در تمام مراحل مقدماتی سعی کردند درگیری ایجاد کنند و از این طریق برای تیم ملی مشکل ایجاد کنند؛ همه آن‌ها نباید این واقعیت را نادیده بگیرند که این سریع‌ترین راه‌یابی یک تیم آسیایی در تاریخ با بیش‌ترین برد و بیش‌ترین امتیاز به جام جهانی بود.

در تیم ملی ایران موفق هستم

او در ادامه خاطرنشان کرد: من در تیم ملی موفق شدم چون روی کارم متمرکز هستم در صورت تغییر نکردن اردوی تیم ملی در وین اتریش اردو خواهیم داشت و با اروگوئه و سنگال بازی می‌کنیم. من در تیم ملی ایران موفق شدم چون همان‌طور که گفتم اولا روی کار خود متمرکز بودم و همه حواشی و حواس‌پرتی‌ها را از تیم دور کردم. در ایران کارکردن بسیار سخت است. باید نظرات را یا نادیده بگیرید یا از آن‌ها به عنوان انگیزه استفاده کنید. من به نظرات توجه نکردم و وارد هیچ درگیری نشدم. می‌دانستم که نمی‌توانم همه را راضی کنم همیشه خودم بودم و فکر می‌کنم در کنار همه این‌ها کارم هم خوب بود و جواب داد.

سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: اوایل کارم بسیار سخت بود و فشار زیادی روی تیم بود چون نتایج ضعیفی کسب شده بود. فکر می‌کنم شناختم از بازیکنان و شرایط روحی آن‌ها کمک کرد و بازیکنان در یک موقعیت استرس‌زا ثبات و شخصیت بالای خود را نشان دادند؛ همه آرامش داشتیم و نتیجه گرفتیم.

اسکوچیچ درباره بازی حساس با آمریکا در جام جهانی و دخالت سیاست در آن اظهار کرد: نمی‌توانیم اهمیت سیاسی این مسابقه را نادیده بگیریم قطعا بازیکنانم برای آن بازی انگیزه بالایی خواهند داشت زیرا برای همه در ایران این بازی اهمیت دارد. قطعا احساسات در بازی با آمریکا به اوج خود خواهد رسید. نکته مهم کنترل این احساسات و نحوه تمرکز بازیکنان بر روی خود است.

سرمربی کروات ایران درباره انتظاراتی که از او برای صعود به دور دوم جام جهانی وجود دارد نیز ادامه داد: بله چنین انتظاراتی وجود دارد من همین انتظار را دارم ولی باید فروتن باشیم. این تنها راهی است که می‌توانیم به بالاترین سطح ممکن برسیم. بعد از حضور در جام جهانی که هدف ما بود در اهداف خود تجدیدنظر کردیم. من به خودم فشار می‌آورم چون می‌خواهم کاری را انجام دهم که هیچ کس نتوانسته انجام دهد حتی با وجود این‌که می‌دانم چقدر سخت است.

اسکوچیچ درباره حضور در تیم‌های باشگاهی ایران قبل از کار در تیم ملی گفت: بدون تعریف از خود باید بگویم در همه تیم‌های باشگاهی ایران خوب کار کردم. در فدراسیون ایران افرادی بودند که این مساله را می‌دانستند و تشخیص دادند و به من ایمان داشتند. فکر می‌کنم جواب اعتماد آن‌ها را داده‌ام. همه انتظار یک نام بزرگ را داشتند و زمانی که من انتخاب شدم در ابتدا مورد بی‌توجهی بخشی از مردم قرار گرفتم و سپس شروع به انتقاد از من کردند. باید بگویم که اخیرا در رابطه با رسانه‌ها کاملا محتاط بوده‌ام که هرگز خوب نیست فکر می‌کنم تیمم به آرامش نیاز دارد و من از حاشیه و دلهره‌ای که ایجاد می‌شود خوشم نمی‌آید. سعی می‌کنم پاسخ مردم را بگویم. از تاثیر رسانه‌ها آگاه هستم ولی شاید یکی از عیب‌های من همین باشد. مقایسه تیم ملی ایران در دو جام جهانی قبلی با زمان فعلی ناسپاسی است. در مسابقات بزرگ اکثر بازیکنان بالاترین توان خود را نشان می‌دهند. من فکر می‌کنم ایران باید در این جام جهانی بیش‌تر روی فوتبال خودش تمرکز کند. این بدان معنا نیست که ساده‌لوح باشیم. ما تا جایی که ممکن است به همه حریفان احترام می‌گذاریم اما معتقدیم که تیم ملی ایران از کیفیت کافی برای رویارویی با همه تیم‌ها در جام جهانی برخوردار است و این برای ما اهمیت زیادی دارد. تدارکات خوبی هرگز صورت نگرفته است ولی بازیکنان خوب زیاد داریم که تجربه بالایی دارند و این موضوع به تیم ملی کمک می‌کند.

وی درباره ستاره‌های تیم ملی ایران گفت: برخی از بازیکنان به نیازهای تیم فکر می‌کنند و ظرفیت این را دارند که در لحظه تصمیم درستی می‌گیرند و از اتفاقاتی که در زمین می‌افتد جلوتر هستند. تیم برای موفقیت به همه جور بازیکن نیاز دارد؛ هم ستاره و هم آن‌هایی که با آن پیشوند تعریف نمی‌شوند. گاهی اوقات شرایطی شما دارید که نمی‌دانید یک بازیکن بهترین بازیکن است اما برای شما واضح است که تیم بدون او بهترین بازی را انجام می‌دهد وجه مشترک همه مربیان این است که مربی‌ها بازیکنانی را دوست دارند که همه توان‌شان را برای خوب شدن تیم نشان دهند. مثل لوکا مودریچ در تیم ملی کرواسی.

اسکوچیچ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره زندگی در ایران اظهار کرد: من می‌خواهم به شما بگویم که هرچه از ایران شنیده‌اید را فراموش کنید؛ آن‌چه غربی‌ها از ایران بیان می‌کنند جور دیگری است. دوست دارم بیش‌تر و بیش‌تر مردم ایران را ببینم و با آن‌ها آشنا شوم. ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند. ایران کشوری است که اغلب مردمش بدون درخواست به شما کمک می‌کنند. مردم ایران بهترین دلیل برای سفر به این کشور هستند. غذاهای ایرانی هم بسیار متنوع و پر ادویه است. خوردن برنج و کباب بسیار ضروری است و میوه و سبزی هم خیلی مورد توجه ایرانی‌هاست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید