اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در ایران توسط وزارت بهداشت تایید شد و یک خانم در اهواز به این بیماری مبتلا شد که حال عمومی این خانم خوب گزارش شده است.

علائم اولیه ابتلا به آبله میمونی را بشناسید / فرق ضایعات پوستی آبله میمونی و آبله مرغان چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ضایعات پوستی در آبله میمونی بیشتر در صورت، دست ها، پاها، کف پا و دست، ناحیه تناسلی و دهان بروز پیدا می‌کند.

دکتر سیدمحمد علوی شامگاه یکشنبه در بخش خبر سیمای خوزستان با بیان اینکه در آبله مرغان ضایعات پوستی در ناحیه تنه و شکم ظاهر می‌شود افزود: در بیماری آبله میمونی علائم اولیه به صورت تب، درد عضلانی، سردرد و بزرگ شدن غدد لنفاوی رخ می‌دهد که که این ویژگی در آبله مرغان وجود ندارد.

واگیری آبله مرغان بیشتر از آبله میمونی است

وی افزود: شدت واگیری آبله مرغان فوق العاده بالا است، اما در آبله میمونی کمتر است و شایع نیست؛ در روزهای اخیر در ۹۲ کشور مواردی از شدت ابتلا گزارش شده است و در کشور و خوزستان نیز مراکز منتخب بهداشتی و بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران مشکوک هستند و پزشکان آموزش‌های لازم را در این رابطه فرا گرفته اند.

بر اساس این گزارش اولین مورد آبله میمونی هفته گذشته در یک بانوی ۳۴ ساله در اهواز شناسایی شد که همسر وی سابقه سفر به کانادا را داشته است؛ وضعیت عمومی این بیمار مناسب گزارش شده است.

شناسایی ۲۲۰ بیمار جدید کرونایی در خوزستان

علوی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در خوزستان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از یک هزار و ۶۷۵ فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان تعداد ۲۲۰ بیمار کرونایی شناسایی شد که نسبت به روز گذشته ۷۵ نفر بیشتر بوده و آمار ۲۹ نفر بستری در بیمارستان‌های خوزستان نیز نسبت به روز قبل از آن چهار نفر افزایش را نشان می‌دهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: آمار مراجعه و مبتلایان به کرونا در استان خوزستان نوسان دارد، اما در مجموع وضعیت ثابت و پایدار است و در صورت تداوم به تدریج شاهد خروج از موج بیماری خواهیم بود.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۶ شهرستان نارنجی، ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید