امسال بعد از دو سال راه پیاده روی اربیعین دوباره گشوده شده است. به همین دلیل بسیاری می‌خواهند از قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۱ مطلع شوند.

نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شنیده‌ها حاکی از این است که نرخ های بلیت اتوبوس در ایام اربعین امسال با توجه به یک سر خالی بودن ناوگان در این مسیر به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

در ایام اربعین بخش عمده‌ای از حجم جابه جایی زائران عتبات، از طریق بخش زمینی انجام می‌شود به طوری که پیش بینی شده است امسال ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی، ۳۰۰ هزار زائر از طریق ریلی و مابقی زائران هم از طریق زمینی جابه‌جا شوند.

امسال ۶ مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای تردد زائرین اربعین آمادگی دارند بنابراین تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم برای جابه‌جایی این زائران هم از طریق خودروهای شخصی و هم از طریق اتوبوس صورت گرفته است.

داریوش باقرجوان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران می‌گوید: با توجه به آنکه ایام اربعین مصادف است با پایان تابستان همچنین ایام شهادت در ماه صفر هم در پیش است بنابراین برنامه‌ریزی‌ها برای سرویس‌دهی کامل در سفرهای داخلی به ویژه مشهد باید صورت گیرد که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

اختصاص ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین

او گفت: برای سفرهای رفت وبرگشت در ایام اربعین ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و در جلسات ستاد اربعین اعلام شده از ظرفیت‌های ناوگان حمل ونقل عمومی در سایر دستگاه‌ها هم استفاده شود که حدود ۶ هزار دستگاه نیاز است.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۱

به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری برای اربعین امسال توصیه شده که از ظرفیت‌های ناوگان شخصی هم استفاده شود. امسال اجازه تردد از مرزهای کشور عراق به داخل کشور ۸۰ هزار نفر در طول روز است که در صورت افزایش تقاضا امکان تردد وجود ندارد بنابراین در همین خصوص تمهیدات لازم برای اسکان و یا توقف در پایانه‌ها در نظر گرفته شده است.

در ایام اربعین امسال ۵ میلیون زائر به عتبات سفر می‌کنند که حدود ۹۳ درصد آن‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند.

با توجه به آنکه بخش زیادی از زائران از طریق زمینی جابه‌جا می‌شوند بنابراین یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها برای این بخش نرخ بلیت اتوبوس است.

بیشتر بخوانید: قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای سفر اربعین ۱۴۰۱

در این ایام به طور قطع بسیاری از اتوبوس‌ها یک سر خالی هستند بنابراین برای به صرفه بودن این مسیر هم باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. در این مدت حدود ۸ هزار اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد همچنین برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه باید تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم به کار گرفته شود.

طبق اطلاعات به دست آمده هم‌اکنون نرخ بلیت اتوبوس در این مسیر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده چراکه نرخ مسیر تهران-مهران حدود ۲۵۰ هزار تومان است و با توجه به یک سر خالی بودن این مسیر سعی شده نرخ ها به گونه ای تعیین شود که رانندگان پای کار بیایند و از ایجاد بازار سیاه در این مسیر جلوگیری شود.

هنوز نرخ بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۱ ستاد اربیعن اعلام نشده است

احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری اعلام کرده است که هنوز نرخی توسط ستاد اربعین اعلام نشده اما مابه هیچ عنوان از استانداردهای تعیین شده خارج نخواهیم شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری، در این ایام اجازه سرویس‌های اتوبوس به صورت دربستی داده نمی‌شود. تمامی رانندگان در این صنوف عاشق خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند بنابراین تمامی ناوگان و اتوبوس ها در این حوزه به کار گرفته خواهند شد.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۱

در این ایام همواره بازار سیاه در حوزه حمل و نقل ایجاد می‌شود و مشکل اصلی کمبود اتوبوس برای جابه جایی زائران از مرز تا نجف و یا بالعکس است از سوی دیگر حضور پر رنگ دلالان و سوداگران هم در این بازه زمانی، مشکلاتی برای زائران ایجاد می‌کند بنابراین باید حضور مسئولان پر رنگ تر و نظارت ها به گونه ای باشد که مشکلی برای زائران ایجاد نشود چرا که امسال شاهد حضور زائران پاکستانی از مرزهای ایران و عبور آنها به مرزهای عراق هم خواهیم بود.

معاون وزیر راه از افزایش رسمی ۷۵ درصدی بلیت اتوبوس اربعین خبر داد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد بلیت اتوبوس اربعین با ۷۵ درصد تغییر ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری حوزه حمل‌ونقل وزارت راه ‌و شهرسازی به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۱، گفت: بلیت تهران-ایلام در حال حاضر ۱۳۵ هزار تومان است که با توجه به یکسر خالی بودن آن، برای اتوبوس‌های اربعین امسال در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریورماه، ۷۵ درصد افزایش قیمت دارد و به ۲۳۶ هزار تومان رسیده است و باقی مسیرها نیز با معیار مسیر تهران-ایلام محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: زائران اربعین در عراق این کالاها را نخرند

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸، ۳۰ درصد از حمل‌ونقل زائران اربعین در حمل‌ونقل عمومی صورت گرفت، با توجه به پیش‌بینی پنج میلیون مسافر برای اربعین امسال، ۱.۵ میلیون ظرفیت برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه اتوبوس‌ها در مسیر رفت، زائران را به مرز می‌برند و برای سرویس‌دهی بدون مسافر برمی‌گردند و این اتفاق در مسیر برگشت هم تکرار می‌شود، برای اینکه بخش خصوصی متضرر نشود و انگیزه داشته باشد، با احتساب یکسر خالی بودن آنها، ۷۵ درصد افزایش قیمت در این بازه صورت گرفته است.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۱

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، سه میلیون زائر اربعین داشتیم، گفت: در آن سال، ۸۹ درصد از حمل‌ونقل جاده‌ای، شامل عمومی و شخصی استفاده کردند، شش درصد از هواپیما و پنج درصد از سیستم ریلی. پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۰۱، پنج میلیون مسافر اربعین داشته باشیم که ترددهای زمینی صرفا از مرزهای غربی بوده و محورهای مواصلاتی هم محدود هستند. لذا اگر نتوانیم مدیریت کنیم زائران به مشکل بر می‌خورند.

قیمت بلیت قطار در اربعین افزایش نمی‌یابد

افندی‌زاده افزود: در بخش ریلی با توجه به محدودیت ناوگان، قطارها صرفا از مسیرهای تهران، مشهد، اهواز و خرمشهر به مرز شلمچه تردد دارند و حد فاصل ایستگاه راه آهن خرمشهر به شلمچه ریل باس رایگان به‌صورت ۲۴ ساعته اقدام به جابجایی مسافران می‌کند. پیش بینی ما جابجایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر با قطار به عتبات است. قیمت بلیت قطارهای اربعین نیز همان نرخی است که در روزهای عادی برای این مسیرها تعیین شده است و افزایشی برای بلیت قطارهای اربعین نداریم.

وی تاکید کرد: در حمل‌ونقل هوایی طی روزهای آتی ۱۲۰ پرواز به فرودگاه نجف انجام می‌شود که در بازه زمانی اربعین به ۱۶۰ پرواز در هفته افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی‌ها از جابجایی حدود ۶۰ هزار نفر با هواپیما به عتبات است. این پروازها از ۱۷ فرودگاه به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شود. در نهایت بیشترین سهم جابجایی مسافر به جاده می‌رسد که مطابق پیش‌بینی‌ها، چهار میلیون و ۶۴۰ هزار نفر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید