سازمان هواشناسی در گزارش امروز خود ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ رگبار باران، رعد و برق و خیزش گرد و خاک را تا روز چهارشنبه در کشور پیش بینی کرد و از جو پایدار در روز پنجشنبه و جمعه خبر داد.

گزارش هواشناسی ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / رگبار باران این استان‌ها را در بر می‌گیرد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،‌ سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۱۳ استان از رگبار باران،‌ رعدوبرق و وزش باد ۲روزه در ۱۰ استان و افزایش آلایندگی جوی در برخی مناطق کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام و لرستان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه این شرایط در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

خیزش گردوخاک در مرکز و جنوب کشور

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  طی ۵ روز آینده در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است.

همچنین طی ۳ روز آینده در مناطق غرب و جنوب غرب پدیده غبار باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

طی ۴ روز آینده شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است،‌ ضمن این‌که از امروز تا چهارشنبه دریای خزر و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تداوم بادهای ۱۲۰روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردوغبار

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۳۱: خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، غرب کردستان، شمال بوشهر، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، کرمان، شرق و جنوب سمنان و شمال شرق اصفهان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۱: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و نفوذ گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد غیرضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید