بعضی از مجموعه های اتاق فرار بهتون زمان اضافه میدن تا بازی رو تمومش کنین و به آخرش برسین ، بعضی هم این کار رو نمیکنن . این مسئله کاملاً سلیقه ایه .ولی تنها چیزی که مهمه اینه که شما به هیچ کدوم از این ۲ حالت اهمیت ندین و فقط و فقط از بازیتون لذت ببرین .

آموزش شروع اسکیپ روم یا اتاق فرار

شما باید قبل از اینکه میخواید اولین اتاق فرار خودتون رو تجربه کنید یه سری چیزهای خیلی مهم رو بدونید.

۱- اسکیپ روم یا همون اتاق فرار چیه؟

قبل از هر چیزی ما باید بدونیم اصلاً یه اسکیپ روم یا اتاق فرار چی هست؟
این بازی یک چالش گروهیه که با چند نفر از دوستانتون انجامش میدین. برای اینکه بتونین معماها و سرنخ های پازل ها رو پیدا کنین، مأموریتتون رو کامل کنین و توی زمان مشخصی از اتاق فرار کنین.
زمان اتاق فرارها در سرتاسر دنیا ۴۵ دقیقه و ۶۰ دقیقه بصورت معمول و تا ۹۰ دقیقه هم افزایش پیدا می کنه.

۲- چی میتونه یه اتاق فرار رو باحال تر کنه؟

اول از همه گروهی بازی کردنتون اون چیزیه که باعث میشه بهتون خوش بگذره.

دوم اینکه همه چیز توی اتاق فرار واقعی و فیزیکیه و تماماً تو دنیای حقیقی وجود داره.

سومین مورد هم اینه که این بازی یه فعالیت ذهنیه و جالبه که فشار زمان باعث میشه شما برای حل کردن معماها یه مقداری استرس بگیرین.

۳- بهترین راه برای استفاده مناسب از زمان در اتاق فرار چیه ؟

شما قبل از هرکاری باید وارد سایت تایم فور فان www.t۴f.ir بشید و اتاق فرارهای موجود رو بررسی کنید. اتاق هایی که نظر شما رو جلب میکنن انتخاب کنید و با دوستانی که با شما قراره این بازی رو انجام بدن به اشتراک بذارید. در نهایت ۲ یا ۳ اتاق رو تو مرحله اول انتخاب کنین. حالا وقتشه که برید و ببینید اون اتاق ها زمان خالیشون چجوریه ؟ و مناسب ترین زمان رو کدوم اتاق به شما میده ؟

قاعدتاً بین مدّت زمان بازی، درجه سختی، مبلغ بلیط و حتی لوکیشن اتاق فرار باز هم باید مقایسه کنید.
تبریک میگم – شما اتاق فرارتون رو انتخاب و رزرو کردین.

چندتا نکته

نکته ۱ # اگر قصد دارین آخر هفته یا یه روز تعطیل رو برای اتاق فرار انتخاب کنین، حتماً از ۳ روز قبل رزروتون رو قطعی کنید – چون اتاق ها زود پر میشن.

نکته ۲ # اگر توی روزهای عادی میخواین این تفریح رو انجام بدین، برای اطمینان خاطر ۱ تا ۲ روز قبل اتاقتون رو رزرو کنید – چون احتمال داره اون ساعتی که شما و دوستاتون راحت ترین، اتاق توی اون ساعت پر باشه.

نکته ۳ # حتماً لوکیشن رو (که توی سایت سمت راست پایین صفحه هر اتاق وجود داره ) از روز قبل بررسی کنید. مواردی مثل جای پارک، طرح زوج و فرد و ترافیک، ایستگاه های مترو و تاکسی و … هرکدوم میتونن باعث بشن که شما دیر به اتاق برسید – پس خیلی دقت کنید.

ایده آل ترین زمان رسیدن به لوکیشن که پیشنهاد ما هم هست، یک ربع مونده به شروع بازیه.

نکته ۴ # قبل از ورود به اتاق ، Game Masterها میان و بعد از خوش آمدگویی سناریوی بازی و توضیحات لازم رو بهتون میدن ؛ چیزایی مثل آموزش نحوه ی باز کردن قفل ها و …

۴- داخل اتاق فرار چه اتفاقاتی میفته ؟

آموزش شروع اسکیپ روم یا اتاق فرار

وقتل وارد اتاق فرار میشید تازه متوجه میشید قدر دلتون برای بیرون تننگ شده.

به محض ورود به اتاق با یه سری قفل و وسایل روبرو میشین که با حل معماهای موجود ، رمز یا کلید اون قفل رو پیدا می کنین.

باید اول از همه تمام محیط اطرافتون رو بررسی کنین و مشخص کنین که باید دنبال چه چیزهایی بگردین.

دیوار ، زمین ، قالیچه یا هرچیز دیگه ای که روی زمینه ، وسایل روی میز ، زیر میز و صندلی و …
با دقت همه جا رو بگردین.

نکته # برای اینکه روند بازی رو درست انجام بدین و وقتتون هدر نره حتماً به سه دسته تقسیم بشین:

  1. اونایی که همه جا رو خوب می گردن (Searcher)
  2. اونایی که ارتباط بین وسیله هایی که پیدا شده رو خوب میتونن تشخیص بدن (Communicator)
  3. اونایی که دسته اول و دوم رو هدایت میکنن (Leader)

دسته اول باید همه جا رو خوب بگردن و هرچیزی که پیدا کردن بلند اعلام کنن که همه بشنون . حواستون باشه اگر جزو این افراد هستین ، یه سری جاها رو نباید فراموش کنین؛ زیر فرش ، پشت در و مشابه اینها.

دسته دوم باید ارتباط بین اینها رو پیدا کنن . اگر جزو این افراد هستین، باید شنیده هاتون رو تو ذهنتون نگهدارین و در مواقع مورد نیاز به هم ربطشون بدین.

دسته سوم تمامی روند بازی رو بررسی میکنن و راه درست رو به بازیکن ها نشون میدن.

عمدتاً خیلی از آدما وقتی وارد اتاق میشن، ذهنشون درگیر حل معماها میشه و جاهای ساده رو نگاه نمی کنن. یادتون باشه اگر وارد اتاق دیگه ای شدین حتماً یه نگاهی به پشت در بندازین.

نکته: توی اکثر اتاق های فرار (نه همه اونها) یه سری وسیله قرار می گیره که به هیچ دردی نمی خورن و جزو دکور هستن ؛ بعضی وقتا هم صرفاً برای این استفاده می شن که حواس شما رو پرت کنن. بازم میگم این یه چیز عمومی نیست ولی توی اکثر اتاق ها همچین وسایلی وجود داره.

بعضی از اتاق ها معماهایی دارن که در امتداد همدیگه قرار میگیرن و شما با حل هرکدوم به بعدی میرسین . اما بعضی از اون ها چندتا معما روهمزمان توی یه محیط قرار میدن تا مجبورتون کنن به چند گروه تقسیم بشین و روی معماها بصورت مجزا کار کنین و حلش کنین ، تا در نهایت با مشورت و کارگروهی بتونین به مرحله بعدی بازی برسین.

شما بایستی وسایلی که استفاده شدن و وسایلی که هنوز به کارتون نیومدن رو از هم تفکیک کنین .همیشه یه رابطا ای بین وسایل استفاده شده و استفاده نشده هست.

قفل هایی که توی اتاق فرار وجود دارن همیشه از ۲ قانون تبعیت می کنن:

هیچ قفلی ۲ جواب همزمان نداره .

هیچ رمز یا کلیدی بیش از ۱ قفل رو باز نمیکنه .

آموزش شروع اسکیپ روم یا اتاق فرار

فضاء داخلی یکی از اتاق فرارها خارج از ایران

۵- چه زمانی بازی تموم میشه ؟

بازی توی ۲ حالت میتونه تموم بشه :

یا تموم معماها رو حل میکنین و قفل ها باز میشن و به انتهای بازی میرسین.

یا زمان بازی با یه سری معمای حل نشده و قفل باز نشده تموم میشه.

بعضی از مجموعه های اتاق فرار بهتون زمان اضافه میدن تا بازی رو تمومش کنین و به آخرش برسین ، بعضی هم این کار رو نمیکنن . این مسئله کاملاً سلیقه ایه .ولی تنها چیزی که مهمه اینه که شما به هیچ کدوم از این ۲ حالت اهمیت ندین و فقط و فقط از بازیتون لذت ببرین .

 بعد از اینکه بازی تموم شد میتونین عکس یادگاری از خودتون و گروهتون بگیرین تا خاطره ای خوب و موندگار از این تفریح هیجان انگیز داشته باشین و حتی برای ما بفرستین که به اسم خودتون روی سایت قرار بگیره . اگر رکورد دار اون بازی هم هستین که حتماً با تابلوی زمان که رکورد رو نشون میده عکستون رو بفرستین تا تو قسمت رکورد ثبت بشه و چشم همه در بیاد 😀

بعد از خروج از محیط بازی هم که اکثراً در مورد بازی با هم بحث میکنن . پیشنهاد ما اینه که به یه کافه یا رستوران برید و راجع به اون اتفاقاتی که براتون جالب بود با همدیگه صحبت کنین ؛ یه سری چیزها تو بازی بوده که شاید شما به اون دقت نکرده باشین ولی دوستاتون از اون خوششون اومده و بلعکس .

حتماً حس و حالتون رو با هم به اشتراک بزارید .

و در آخر اگر حال کردین و این آموزش به دردتون خورده بود لطف کنید و وارد سایت ما که آدرسش www.t۴f.ir  هست بشید و توی صفحه مخصوص بازی که شما انجامش دادین روی لینک “من هم این بازی را انجام داده ام” کلیک کنید و نظرتون رو به همراه هرچیزی که تو دلتون هست برای ما و بقیه کسانی که در آینده قصد دارن اون بازی رو تجربه کنن بنویسین . متنی که تو قسمت نظرات مینویسین بدون ذکر نام یا شمارتون روی سایت نمایش داده میشه ؛ پس با خیال راحت هر چه می خواهد دل تنگت بگو

برای رزرو اتاق فرار روی لینک اتاق فرار تهران و یا اتاق فرار کرج و یا اتاق فرار شیراز کلیک کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید