کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پیامی منتشر کرد که گویا قصد بازگشت به تیم ملی ایران را دارد.

 کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران بازمی‌گردد؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، باوجود اینکه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از یک دوره برکناری و بازگشت به این تیم، برنامه‌های آماده سازی قبل از جام جهانی را ارائه کرده است، اما هنوز نشستن این مربی در جام جهانی قطر روی نیمکت ایران قطعی نیست.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روز هشتم شهریور برگزار می‌شود و مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی سه نامزد این انتخابات هستند. هرچند گفته می‌شود حکم نهایی برای تأیید یا رد صلاحیت نامزدها اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد در صورت تأیید صلاحیت این گزینه‌ها، رقابت اصلی بین تاج و ماجدی باشد.

فدراسیون فوتبال در حال حاضر با سرپرستی میرشاد ماجدی حکم به ابقای اسکوچیچ داد، اما مهدی تاج در نظر دارد تغییراتی روی نیمکت تیم ملی ایجاد کند و احتمالاً برنامه او بازگشت کارلوس کی روش باشد.

تاج شب گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبر، درباره احتمال بازگرداندن کی روش گفت: فکر می‌کنم کی‌روش مربی موفقی است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون، کی روش را به تیم ملی می‌آورد؟ گفت: من می‌گویم کی‌روش مربی موفقی است که اگر انتخاب بشوم قاعدتاً به‌صورت جدی با تیمم روی این موضوع فکر می‌کنیم.

علاقه کی‌روش برای بازگشت

بعد از این اظهارات بود که کارلوس کی روش هم با انتشار فیلمی از دوران حضورش در تیم ملی ایران، واکنش مثبتی برای بازگشت نشان داد؛ آن‌هم در حالی که فدراسیون فوتبال طبق برنامه‌های ارائه شده اسکوچیچ قرار است در فیفادی مهرماه در کشور اتریش دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال برگزار کند.

کی روش در پیام خود نوشته است: «همه چیز از فوتبال خوب شروع می‌شود.» این فیلم مربوط به بازی دوستانه با ازبکستان در سال ۲۰۱۸ است و مشخصاً علاقه این مربی پرتغالی برای بازگشت به ایران را نشان می‌دهد.

کی روش طی هشت سال حضورش در تیم ملی ایران، موفق شد دو بار به جام‌های جهانی برزیل و روسیه صعود کند، اما بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا، از سوی فدراسیونِ مهدی تاج از سمتش برکنار شد.

تاج بعد از برکناری کی روش سراغ مارک ویلموتس رفت و یکی از سنگین‌ترین پرونده‌های تاریخ تیم ملی را با غرامت ۳ میلیون یورویی (به علاوه پرداخت ۲ میلیون یورو جداگانه) به ویلموتس را از خود بر جای گذاشت.

تیم ملی ایران و کی روش بعد از جدایی، سرنوشت‌های عجیبی را تجربه کردند. کی‌روش ابتدا به تیم ملی فوتبال کلمبیا رفت و از این تیم اخراج شد. او سپس مدتی در تیم ملی مصر بود و بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی با مصر، از این تیم هم کنار رفت.

ایران بعد از کی روش و ویلموتس، در حالی که در خطر حذف از صعود به مسابقات جام جهانی و حتی صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا بود، دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. اسکوچیچ با کسب نتایج درخشان، ایران را راهی جام جهانی کرد، اما اختلاف و دو دستگی در تیم ملی برای ادامه کار با این مربی یا قطع همکاری با او، تا همین چند هفته پیش بین بازیکنان و ملی پوشان ادامه داشت.

(عکس) پیام مشکوک کارلوس کی‌روش برای بازگشت به تیم ملی ایران

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید