علی نیکونهاد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام، از شناسایی فر مبتلا به بیماری التور در مرز مهران خبر داد.

ابتلا به بیماری التور در ایلام تایید شد / بیماری التور چیست؟ + علائم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شناسایی بیمار التور در ایلام گفت: شیوع این بیماری برای این استان یک خطر بالقوه است و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

علی نیکونهاد، از شناسایی فرد مبتلا به بیماری التور در ایلام خبر داد و ضمن هشدار به شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا است.

وی با بیان تبعات این بیماری گفت: علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود؛ بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می‌شود و آب و غذا را آلوده می‌کند.

علائم بیماری التور چیست؟

نیکو نهاد به علائم این بیماری اشاره و بیان کرد: اولین شکایت بیمار احساس پری و غرغر شکم است، به دنبال آن اسهال آبکی شدید، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش بدون دل درد، دل پیچه و تب، همچنین استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان و فقدان خون در مدفوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به علت ابتلای فرد شناسایی شده به بیماری التور در ایلام گفت: فرد مورد نظر مسافر بوده که در مرز مهران شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ مورد ابتلا به التور در این استان شناسایی نشده اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون تنها یک مورد ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به شهروندان ایلامی توصیه کرد: از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم، خوردن غذاهای سرد و بین راهی پرهیز و با شستن مناسب دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی اقدام که این موارد بهترین راه‌های مصون ماندن از این بیماری است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید