۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 55382371

مهدی طارمی ستاره فوتبال ایرانی که در باشگاه پورتو فعالیت می‌کند به پسر خلیج فارس ملقب شده است.

مهدی طارمی سفیر فوتبالی ایران شد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، مهدی طارمی ستاره بی‌چون و چرای فوتبال ایران است. او از زمانی که ریوآوه، باشگاهی گمنام در پرتغال را به مقصد پورتو، یکی از پرافتخارترین تیم‌های پرتغال ترک کرده، سطح بازی و تا حدودی زندگی‌اش را عوض کرده و حالا در زمره یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

به گزارش فرارو ، باشگاه پورتو هم قدر مهاجم ایرانی‌اش را به خوبی می‌داند. این باشگاه در طول یکی دو فصل اخیر همواره علیه هجمه‌هایی که توسط دیگر تیم‌ها، به ویژه لیسبونی‌ها علیه این مهاجم ایرانی صورت گرفته، ایستادگی کرده و از مهدی به خوبی محافظت کرده است. با این حال، این موضوع بخشی از داستان است، چون بخش دیگری که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته مربوط به القابی است که این باشگاه برای مهدی طارمی در نظر گرفته است. «پادشاه پارسی» یکی از آن دست القابی است که حسابی مورد توجه قرار گرفته است. در همین ارتباط، ولی به تازگی اتفاق دیگری رخ داده که اهمیت دوچندانی دارد. پورتو که به خوبی از توجه فارسی‌زبان‌ها به این باشگاه و علاقه آن‌ها به فضای مجازی آگاه است، به زبان فارسی در اینستاگرام و توییتر مطلب می‌نویسد و از کاربران ایرانی‌اش می‌خواهد برای مهدی طارمی چند جمله بنویسند.

طارمی پسر خلیج فارس

در تازه‌ترین اقدام، این باشگاه با اشاره به ۱۰۰ بازی طارمی با پیراهن پورتو، لقب جالب و جدیدی برای او ساختنه و نوشته که «مهدی طارمی - پسر خلیج فارس - ۱۰۰ بازی با پیراهن تیم ما، اینجا برای مهدی یک پیام تبریک بنویسید.» ناگفته پیداست که تاکید روی کلمه «خلیج فارس» در همین چندخط اهمیت زیادی دارد. خلیج فارس در دهه گذشته محل مناقشه زیادی بین ایران و کشورهای همسایه بوده و بعضا با لابی‌های صورت گرفته و بیشتر در اقداماتی سیاسی، تلاش شده، این واژه با عبارت‌های مجعول به کار برده شود و یا اینکه بدون عبارت فارس مورد استفاده قرار بگیرد. به هر روی، اینکه مهدی طارمی با فوتبال توانسته، در قلب اروپا، نام خلیج فارس را زنده نگه دارد، از آن دست اقدامات شاین توجه است؛ بویژه اینکه سیاسیون با چالش زیادی در عرصه‌های بین‌المللی برای حفظ عبارت «خلیج فارس» روبرو شده و می‌شوند.

کاری که مهدی طارمی می‌کند و سیاسیون نه!

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید