موضوع افزایش ۳ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین بالاخره تصویب شد اما یک مشکل دیگر بازنشستگان همچنان پابرجاست.

طلبکاری بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی / دو مطالبه مهم بازنشستگان همچنان پابرجاست

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: انتظار داریم معوقات متناسب‌سازی از مهرماه پرداخت شود.

بیست و هفتم مرداد مساله افزایش مستمری بازنشستگان کارگری حل شد اما موضوع متناسب‌سازی و باقیمانده متناسب‌سازی سال گذشته همچنان پابرجاست.

سیداحمد حسینی (بازنشسته کارگری اهواز) در این رابطه می‌گوید: در روزهای گذشته سازمان امور استخدامی طرحی را برای افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان صندوق‌های کشوری و لشگری در دستور کار قرار داد؛ قرار است متناسب‌سازی بازنشستگان این صندوق‌ها جزو حقوق آن‌ها قرار بگیرد و همچنین مستمری ماهانه آن‌ها افزایش یابد؛ این در حالیست که هنوز تکلیف باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ برای بازنشستگان کارگری مشخص نشده است.

او ادامه می‌دهد: ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال گذشته هنوز اجرا نشده است و بازنشستگان آن را از سازمان تامین اجتماعی طلبکارند؛ انتظار داریم مقدمات اجرای آن قبل از نیمه‌ی دوم سال فراهم شود؛ ضمن اینکه توقع داریم مابه‌التفاوت آن برای نیمه‌ی اول سال نیز پرداخت شود.

به گفته‌ی وی، کانون‌های بازنشستگی در مذاکره با دولت و مقامات سازمان باید در ارتباط با زمان اجرای متناسب‌سازی به تفاهم برسند و به گونه‌ای تصمیم‌سازی کنند که معوقات متناسب‌سازی به همراه معوقات افزایش مستمری‌ها از مهرماه به بازنشستگان پرداخت شود.

متناسب‌سازی باید جزو پایه حقوق بازنشستگان شود

حسینی تاکید می‌کند: یک مطالبه‌ی مهم دیگر، قرار گرفتن متناسب‌سازی جزو پایه حقوق بازنشستگان است تا سال بعد مشمول افزایش شود و دوباره بحث به مذاکره و زمانبندی نکشد؛ همانطور که قرار است متناسب‌سازی را برای بازنشستگان دولت جزو حقوق قرار دهند، باید برای بازنشستگان کارگری نیز اقدام شود؛ هم متناسب‌سازی سال قبل و هم این ۲۵ درصدی که طلبکاریم باید جزو پایه حقوق قرار بگیرد.

این فعال صنفی بازنشستگان در پایان می‌گوید: باید از مهرماه پرداخت معوقات بازنشستگان آغاز شود؛ نمی‌توانند به بهانه‌ی افزایش مستمری‌ها، باقیمانده‌ی متناسب‌سازی را نادیده بگیرند؛ اگر پرداخت همه‌ی معوقات با زمانبندی دقیق از مهر شروع شود تا قبل پایان سال جاری، مطالبات ما از سازمان به صفر می‌رسد.  

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید