میرهاشم موسوی عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت از صدور احکام جدید بازنشستگان و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید خبر داد.

سورپرایز آخر ماه رییس جمهور برای بازنشستگان

به گزارش سلام نو، میرهاشم موسوی در نشست با بازنشستگان اعلام کرد: مطابق پیگیری ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

موسوی در این جلسه با تشریح برخی دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر، از جمله تسویه بدهی بانکی انباشته این سازمان، توجه به معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های اصلی این سازمان معرفی کرد و گفت: در سال جاری در بودجه، بازپرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده که در حال پیگیری برای تدوین سازوکارهای تحقق آن هستیم.
وی معوقات بازنشستگان افزود: رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلی که در زمینه افزایش مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پیش آمده بود، تأکیدات و حمایت ویژه‌ای داشتند و خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاش‌های صورت‌گرفته، خواسته بازنشستگان در مورد اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش مستمری‌ها، محقق شد.

افزایش حقوق بازنشستگان از کی اعمال می شود؟

موسوی همچنین در تماس تلفنی با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در این زمینه توضیح داد: قبلا مصوبه‌ای که برای سایر سطوح بازنشستگان عزیز تأمین اجتماعی در هیأت دولت طرح شد، مصوبه‌ای بود که در سایر سطوح، مصوبه قبلی شورای عالی کار را نپذیرفته بودند و تا سقف ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان بود و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان افزایش ۱۰ درصد را مصوب کرده بودند که این مصوبه در خرداد ماه به ما اعلام شده بود و ما بر اساس قانون اجرا کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: امروز براساس اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اختیاراتی که دولت به وزرای عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی داده بود و همچنین با دستور اکید و ویژه رئیس جمهور درباره بررسی و تصمیم جدید برای سایر سطوح؛ آقای زاهدی وفا اعلام کردند که مصوبه شورای عالی کار براساس ماه ۹۶ قانون تأمین اجتماعی پذیرفته شده و انشاء الله ما این مصوبه را براساس ماده ۹۶ و مصوبه شورای عالی کار برای سایر سطوح اعمال خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    واقعا بعد ۶ ماه سورپرایز شدیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید