بنا بر اعلام رسانه های افغانستان، دولت رجب طیب اردوغان ر ادامه سیاست های ضد مهاجرت خود ۲۲۷ پناهجوی افغانی دیگر را به کابل دیپورت می کند.

اخراج صدها پناهنده افغانی دیگر از ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، در ادامه روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از ترکیه، دولت این کشور ۲۲۷ پناهجوی دیگر افغان را بازداشت و به منظور استرداد به کابل، راهی استانبول کرده است.

بر اساس اعلام صدای افغان، این پناهجویان پس از بازداشت از ادیرنه به استانبول منتقل شدند.

خبرگزاری «آناتولی» در این باره نوشت که مقامات ترکیه قصد دارند این افراد را با پرواز چارتر به کابل برگردانند.

گفتنی است که ترکیه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی راهبرد ویژه‌ ای را اتخاذ کرده است.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین بحران ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین الملل در این گزارش آورده بود که هم اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به سر می برند و مجبور به مهاجرت شده اند.

این نهاد عنوان کرده بود که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق شان بر اساس قوانین بین المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید