۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 55382240

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی ضمن هشدار درباره ارسال پیامک های جعلی ثنا گفت که بعد از افزایش تعداد قربانیان جدید اقدام به دستگیری عامل کلاهبرداری کردیم.

قربانیان جدید پیامک جعلی ثنا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با وصول مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه شاکیان پرونده از طریق پیامک جعلی در دام مجرمان سایبری گرفتار شده‌اند، موضوع به لحاظ حساسیت با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ترفند فرد یا افراد خاطی با ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی، کابران را فریب داده و با وادار کردن آنان با کلیک بر روی لینک موجود در متن پیامک جهت مشاهده ابلاغیه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

این مقام مسئول گفت: به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه و افزایش تعداد قربانیان، موضوع به جد پیگیری و با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم، در یکی از شهرستان‌ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی افزود: متهم پرونده با فریب اعضای خانواده خود و با استفاده از تلفن همراه آنان، پیامک‌هایی را با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به دیگران ارسال کرده که از این طریق توانسته بود به اطلاعات حساب بانکی ۱۱۱ نفر از شهروندان دسترسی یابد.

سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه پیامک اصلی سامانه ثنا، از سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود، به شهروندان هشدار داد: جهت پیشگیری از گرفتاری در دام افراد کلاهبردار، به هیچ عنوان به پیامک‌های ارسالی از منابع ناشناس توجهی نکرده و از کلیک بر روی لینک‌ها خودداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید