۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 55382214

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از قطعی یا افت فشار آب در برخی نقاط ارومیه خبر داد.

قطعی آب شرب به ارومیه هم رسید

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، حدود دو هفته است که برخی مناطق ارومیه از جمله شیخ تپه و تمکین وش دچار افت فشار آب و در برخی ساعات دچار قطعی آب شده اند. آن طور که اهالی این مناطق می گویند، معمولا افت فشار آب لوله کشی از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ساعات پایانی شب شدت می گیرد و حتی در روزهای اخیر در ساعات ابتدایی صبح نیز اهالی این مناطق با کمبود شدید آب شرب مواجه بوده اند. همچنین به گفته برخی اهالی ارومیه، آب در مناطق بالادستی این شهر در برخی ساعات روز به طور کامل قطع می شود.

قطعی آب در زمان های پیک مصرف

علت قطع شدن آب در برخی مناطق ارومیه را از لطیف خوش سیرت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی جویا شدیم و او نیز در پاسخ به رکنا گفت: متاسفانه در برخی مناطق شهر ارومیه که عمدتا نقاط هم کد با ارتفاع مخازن موجود هستند، شاهد قطعی یا افت فشار آب در زمان های پیک مصرف هستیم.

وی افزود: ما برای حل این مشکل تمام منابع تامین آب شرب ارومیه را با همه ظرفیت در مدار بهره برداری قرار داده ایم. در همین راستا اکنون تصفیه خانه های شهید باهنر و گلشهر و همچنین ۴۰ حلقه چاه موجود در مدار بهره برداری قرار دارند.

خوش سیرت ادامه داد: اکنون دبی ورودی آب از سد شهرچای به تصفیه خانه گلشهر را یک هزار و ۵۸۵ لیتر در ثانیه است. همچنین از محل سد شهرچای، آب با دبی ۵۸۴ لیتر در ثانیه به تصفیه خانه شماره یک ارومیه وارد می شود و دبی تولیدی ۴۰ حلقه چاه آب در سطح شهر  نیز یک هزار و ۳۲۰ لیتر در ثانیه نیز است.

وی در پایان تصریح کرد: کارشناسان واحد بهره برداری، اکیپ عملیاتی پیمانکار حوزه بهره برداری و نگهداری از کلیه تاسیسات تامین، توزیع و تولید آب نیز نسبت به انجام امورات محوله اهتمام جدی دارند و به زودی مشکل افت فشار آب در مناطق بالادستی شهر ارومیه برطرف خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید