بازار همچنان خوشبینی خود را نسبت به مذاکرات حفظ کرده و براساس آن قیمت دلار در بازار امروز روند کاهشی داشت.

ریزش در بازار دلار همچنان ادامه دارد / نرخ دلار برای امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار  در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۶۹۳۴ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، همچنان روند کاهشی دارد. ارز آمریکایی در کانال ۲۸ هزار تومان در حال از دست دادن ارزش خود است. با وجودی که برخی اخبار از آینده برجام امیدوارکننده نیست، اما به نظر می‌رسد بازار خوشبینی خود را نسبت به مذاکرات حفظ کرده و در انتظار توافق است. ضمن اینکه تجربه نشان داده که بانک مرکزی در چنین مقاطعی با توسل به حربه‌هایی چون ارزپاشی برای کنترل بازار تلاش می‌کند. اکنون ریزش قیمت در بازار دلار که از روز گذشته شدت گرفته است ادامه دارد. به گونه‌ای که قیمت‌ها بین ۲۸,۲۵۰ تا ۲۸,۳۵۰ تومان در نوسان است. روز گذشته کف و سقف قیمت دلار، ۲۸,۴۰۰ تا ۲۹,۲۰۰ بود. روند معاملات غیرقانونی فردایی نیز کاهشی بود اما در ساعات اخیر کمی افزایشی شده است.

دلار توافقی همچنان در کانال ۲۷ هزار تومانی نوسان دارد و دلار هرات هم در کانال ۲۸ هزار تومانی نوسان اندکی را تجربه می‌کند.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۲۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۷۹ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۴٫۹۷ کاهش به ۲۶۵۲۲ تومان رسیده است.

تاثیر مذاکرات وین بر قیمت دلار

 در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است که هر چند برخی امیدوارکننده نیست اما بعضی منابع هم از نزدیک بودن احیای برجام خبر می‌دهند.

با وجود این، یک مقام آمریکایی گفت: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد. البته همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد: مقامات کاخ سفید در روزهای اخیر به صهیونیست‌ها اطمینان داده‌اند که در مذاکرات برجامی هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است و حصول توافق هم قریب‌الوقوع نیست.

پایگاه خبری –تحلیلی آکسیوس در گزارش خود به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی تصریح کرد: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر تلاش کرده است به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که آنها اطمینان ندارند (ایسنا).

با وجود این، اقتصادنیوز نوشت: اقتصادنیوز: عده ای از معامله‌گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند. به نظر می‌رسد بازار به استقبال توافق هسته‌ای رفته است. از سوی دیگر دلار تهران حمایت بازارهای همسایه را از دست داده. همین امر موجب شده نرخ دلار در تهران به سرعت در باتلاق فرو رود.

پیش‌بینی قیمت ارز

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت دلار به اخبار منتشر شده از برجام بستگی دارد.

او بیان کرد: اما اگر مذاکرات وین در نهایت به نتیجه برسد، کف قیمت دلار به حدود ۲۷ هزار تومان می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • FR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    دلار بالا بره مثل این دوسال اخیر ، بورس نزولی میشه و سقوط میکنه . شاخص کل سال ۹۹ بوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و سقوط کرد رسید به یک میلیون و ۳۰۰ هزار!!!!!!!!!! دلار پایین بیاد مثل این دو روز اخیر بازم بورس منفی و نزولی میشه مثل این دو روز که بورس و فرابورس قرمز ،منفی و کاهشی بوده !!!!!!!!!!!!!! پَ این بورس لعنتی کِی میخواد سبز و افزایشی بشه؟؟؟!!!!!!!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 3
    خدایا به جامعه ما ثبات ، به اقتصاد ما حیات ، به مسئولین ما راه نجات ، به دشمنان ما ممات، به مردم ما نشاط ، به رسانه های ما ربات، به نویسندگان ما دوات ، به آینده ما سمات ، وبه خود ما آرامش و پول به کراّت اعطا فرما
  • مهدی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 1
    سلام امروز ۳۰ مرداد قیمت دلار ۲۹۵۰۰ الباقیش هم چرتو پرته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید