۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 55382178

بازار چینی‌ها در قشم، به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی سفر به این جزیره به شمار می‌آید که یک بازار حیرت‌انگیز با فروشندگان چینی است.

بازار چینی‌ها در قشم

بازار چینی‌ها در قشم

حتماً آوازه بازار چینی‌ها در قشم را شنیده‌اید. درست حدس زدید، اینجا قرار است در مورد این بازار بگوییم و از شگفتی‌هایش برایتان صحبت کنیم اما بهتر است قبل از صحبت در مورد بازار چینی‌ها در قشم، کمی هم از این جزیره منحصربه‌فرد بگوییم.

قشم جزیره‌ای است که وسعت زیبایی جنوب ایران را با نام خود به یدک می‌کشد. طبیعت مدرن و منطقه ساحلی این جزیره سالانه تعداد زیادی از مسافران را به سمت جزیره پهناور قشم سوق می‌دهند. البته در راستای سفر به قشم، افزون بر تفریحات هیجان‌انگیز و مناطق گردشگری بی‌نظیر، دلایل دیگری وجود دارند که همیشه مورد توجه مسافران بوده‌اند.

و اما به سراغ بحث اصلی برویم. بازار چینی‌ها در قشم، به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی سفر به این جزیره به شمار می‌آید که یک بازار حیرت‌انگیز با فروشندگان چینی است.

بازار چینی‌ها در قشم

بازار چینی‌ها در قشم، چه بازاری است؟

بازار چینی‌ها در قشم یک بازار عجیب و شگفتی‌آور است. اگر در سفر خود به قشم، سری به بازار چینی‌ها بزنید، متوجه خواهید شد که قدم به یک مکان خارق‌العاده گذاشته‌اید. در واقع ظاهر این بازار هیچ چیز عجیبی برای شگفتی ندارد، اما در اصل ماهیت آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند، یک بازار در جزیره قشم با فروشندگانی که همه چینی هستند و به تعجب‌آورترین شکل ممکن به زبان فارسی تسلط کامل دارند.

البته قطعا تنها دلیلی که سبب می‌شود بازار چینی‌ها در قشم مسافران زیادی را به خود جذب کند، فروشندگان چینی آن نیستند، بلکه تنوع بی‌نظیر اجناس با قیمت بسیار مقرون به صرفه آن‌ها می‌تواند مزید بر علت باشد.

بازار چینی‌ها در قشم، یکی از معدود اماکنی است که مسافران می‌توانند در آن با چینی‌ها تعامل داشته باشند و حتی ساعت‌ها به صحبت بنشینند. چینی‌هایی که در این بازار در حال فعالیت هستند، به خوبی با سبک زندگی و خلق‌وخوی ایرانیان آشنا هستند، لذا این بازار می‌تواند بهانه‌ای باشد تا ایرانی‌ها نیز نسبت به فرهنگ، آداب‌ورسوم، زبان، اخلاقیات مردم کشور چین، آشنایی پیدا کنند.

همان‌طور که پیش از این ذکر شد، اجناس بازار چینی‌ها در قشم، از طیف گسترده‌ای از تنوع برخوردار است؛ لوازم دکوری تزئینی و چوبی، بهترین و خاص‌ترین وسایلی هستند که آن‌ها را می‌توان به راحتی در بازار چینی‌ها در قشم خریداری کرد.

آدرس بازار چینی‌ها در قشم

بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها، واقع در بازار ستاره

در واقع بازار چینی‌ها در قشم بخشی از بازار بزرگ ستاره قشم به شمار می‌آید.

بازار چینی‌ها در قشم

ساعات بازدید از بازار چینی‌ها در قشم

به صورت کلی، ساعت کاری بازار چینی‌ها در قشم در دو شیفت تعریف می‌شود. شیفت صبح از ساعت 9:30 صبح تا 2 بعد از ظهر را تشکیل می‌دهد و شیفت عصر بازار از ساعت 5 بعد از ظهر تا ۱۱:۳۰ شب میزبان مسافرانی است که قصد بازدید از این بازار خاص و متمایز را دارند.

بازار ستاره قشم

طبق مطلبی که پیش از این ارائه شد باید توجه داشته باشید که بازاری مجزا با عنوان بازار چینی‌ها در جزیره قشم موجود نیست. بلکه بازار چینی‌ها در قشم به‌عنوان یک بازارچه در بطن مرکز خرید ستاره قشم واقع شده است. لذا جهت بازدید از بازار چینی‌ها شما مستلزم هستید که به سراغ بازار بزرگ ستاره قشم بروید و سپس به بازار چینی‌ها دست پیدا کنید.

مرکز خرید ستاره قشم از جمله بازارهای قدیمی جزیره قشم محسوب می‌شود که انواع گوناگون و متنوعی از اجناس را به مشتریان ارائه می‌دهد.

بازار ستاره جزیره قشم، بازارچه‌های مختلفی دارد که به وسیله آن‌ها یک مرکز خرید مجهز را برای گردشگران ایرانی و خارجی به ارمغان می‌آورد.

با تمام این اوصاف، بازار چینی‌ها در قشم که بخشی از بازار ستاره قشم است، می‌تواند گزینه مطلوبی جهت بازدید و خرید در سفر شما به جزیره زیبای قشم باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • نوید IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 2
    بدرد نمیخوره، یه مشت جنس بنجل با قیمت بالا با کارمندهایی که انگار از دماغ فیل افتادن، خرید از بازار قدیم قشم معقول تره ، مخصوصا فروشندگان بومی که انسانهای شریفی هستن
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 4
    اگه برای گردشگری تبلیغ میکنید خیلی بهتر هست از جاذبه ها و صنایع دستی قشم صحبت کنید فرهنگ و غذاهای محلی جزیره هنگام و هرمز و......هزاران زیبایی اصیل که همه باید دیده و تجربه بشن ولی هر بار که من وارد بازارهای چینی شدم بغیر از گرانی و جنسها نامرغوب چیزی ندیدم .چینیها تمام تولیداتی که هیچ کجا بازاری نداره به ایران آورده اند و خیلی ها بدون اطلاع اینها رو میخرن و متضرر میشوند
  • زهرا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 1
    قشم جذابیتهای زیادی داره که اون باعث اومدن گردشگرها میشه اصلا جالب نیست در مورد چینی ها اینجور با آب و تاب حرف بزنید 😕

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید