۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 55382156

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد، از افزایش بیش از ١٠٠ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کمتر از دو ماه خبر داد.

حجم نقدینگی در کشور چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از راهکارهای رفع ناترازی بانک‌ها را واگذاری اموال مازاد بانکی می‌دانیم و امسال بخشی از این اموال منجمد از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود که به دنبال آن امسال پتروشیمی شازند با ارزش ٣٣ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه واگذار خواهد شد.

عباس حسینی در نشست خبری امروز از واگذاری پتروشیمی شازند متعلق به بانک ملی در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از راهکارهای رفع ناترازی بانک‌ها را واگذاری اموال مازاد بانکی می‌دانیم و امسال بخشی از این اموال منجمد از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود که به دنبال آن امسال پتروشیمی شازند با ارزش ٣٣ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه واگذار خواهد شد.

میزان بدهی دولت به بانک‌ها چقدر است؟

وی ادامه داد: طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده تا پایان سال ٩٨ میزان بدهی دولت به بانک‌ها ١۵٠ هزار میلیارد تومان بوده که امسال با پیشنهادات داده شده بخشی از این مطالبات بانک‌ها وصول خواهد شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه امسال چه مقدار از مطالبات بانک‌ها وصول می‌شود، گفت: برای تسویه بخشی از بدهی دولت به بانک‌ها ١٣ پیشنهاد و راهکار را ارایه دادیم و با تحقق الزامات قانونی می‌توان گفت امسال چقدر از این بدهی‌ها تسویه می‌شود و همچنین اجرای برخی از این پیشنهادات به صدور مجوزهای قانونی نیاز دارد و از این رو در آینده نزدیک پس از تعیین تکلیف پیشنهادات اعداد وصول مطالبات بانک‌ها در سال جاری را اعلام می‌کنیم.

حسینی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار مالی بانک‌ها ادامه داد: یکی از الزامات اصلاح ساختار مالی بانک‌ها، اصلاح ناترازی بانک‌ها است و در این راستا یکی از اقدامات ما بهبود کیفیت کفایت سرمایه بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه سه سیاست شفافیت، عدالت و حمایت از تولید در شبکه بانکی دنبال می‌شود، گفت: یکی از اقداماتی که در به طور جدی در دستور کار دولت قرار داد اصلاحات شبکه بانکی است.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد با اشاره به حجم نقدینگی در کشور تا پایان خرداد ماه امسال اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه حجم نقدینگی ۵ هزار و ١٠٠ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر این عدد از ۵ هزار و ٢٠٠ هزار میلیارد تومان هم گذشت.

حسینی درباره میزان کل سپرده‌های بانکی در شبکه بانکی گفت: کل سپرده شبکه بانکی در پایان خردادماه امسال ۵ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود که از این رقم ۵ هزار هزار میلیارد تومان سپرده ریالی و بقیه سپرده ارزی بوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید