سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ از احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی ۳۰ مرداد ۱۴۰۱؛ احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد برای ۱۱ استان از احتمال وقوع سیلاب ناگهانی،‌آب‌گرفتگی معابر و شکستن درختان کهنسال خبر داد.

بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب فارس و روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق کشور

طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود. طی ۳ روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه با توجه به شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور روزهای پایانی هفته باعث افزایش آلاینده‌های جو و کاهس کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

همچنین طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان و ۲ روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرَفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۳۰: شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی و جنوب فارس، شرق و غرب هرمزگان، ارتفاعات تهران، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات ایلام.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۳۱: جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، ارتفاعات تهران، مازندران، شمال شرق خوزستان، دامنه و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات ایلام و نوار غربی و جنوبی فارس.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید