اگر احساس خستگی، ضعف عضلانی و یبوست دارید نشان می دهد که شما به کمبود ویتامین ب ۱۲ مواجهه هستید.

چطور بفهمیم کمبود ویتامین ب داریم؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد احساس درد در صورت می‌تواند نشانه کمبود ویتامین ب ۱۲ باشد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا ، به طور دقیق‌تر دردی که گاهی اوقات زیر چشم و در ناحیه استخوان گونه، معمولا فقط در یک طرف صورت و یا در سراسر پیشانی احساس می‌شود و گاهی اوقات تا لبه بینی پایین می‌آید، نشانه کمبود این ویتامین است.  
همچنین انقباضات زیر چشم هم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین ب ۱۲ باشد. سایر علائم شایع مربوط به کمبود ویتامین ب ۱۲ شامل احساس خستگی، ضعف عضلانی و یبوست است.
یکی دیگر از علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ تبخال است.
براساس پژوهشی که در مورد درد صورت صورت گرفت، ۱۷ نفر شرکت کردند؛ به همه این افراد مکمل ویتامین ب ۱۲ طی یک دوره چهار هفته‌ای تزریق شد و نتایج نشان داد که مصرف مکمل این وضعیت را کاهش می‌دهد.
محققان دریافتند ویتامین مذکور با موفقیت این بیماری را درمان می‌کند.
کمبود ویتامین ب ۱۲ به راحتی با مکمل‌ها یا با تغییرات در رژیم غذایی برطرف می‌شود. بدن از ویتامین ب ۱۲ برای ساخت گلبول‌های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می‌کند.
سطح ویتامین ب ۱۲ را می‌توان از طریق مکمل یا با خوردن غذاهایی مانند لبنیات، جگر، ماهی قزل‌آلا و تخم‌ مرغ افزایش داد. غلات صبحانه غنی شده نیز حاوی ویتامین ب ۱۲ است.
به گفته پژوهشگران تا حدودی غیرمنتظره است که کمبود ویتامین ب ۱۲ بتواند باعث نورالژی صورت شود.
درمان نورالژی صورت گاهی اوقات بسیار دشوار است و بیماران اغلب ممکن است بدون موفقیت زیاد از چند روش درمانی استفاده کنند. بنا بر نتایج این تحقیق در حال حاضر با علم به اینکه این عارضه با ویتامین ب ۱۲ قابل درمان است، شناسایی این بیماران و درمان آنان حائز اهمیت است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید