۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 55381991

رسانه‌ رسمی منطقه تایوان اعلام کرد که این کشور به رزمایش‌های اخیر چین پاسخ داده است.

 تایوان چند موشک کروز شلیک کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، در واکنش به رزمایش‌های پی‌درپی ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان، رسانه‌های این منطقه اعلام کردند که مقامات نظامی تایوان چند موشک کروز را شلیک و آزمایش کرده‌اند.

خبرگزاری ملی تایوان، گزارش داد «مؤسسه ملی علم و فناوری چونگ‌شان» چند موشک کروز سطح به زمین هسیونگ‌شنگ را از پایگاه نظامی جیوپنگ در شهرستان پینگ‌تونگ به طرف آب‌های شرقی تایوان شلیک کند.

بنا بر این گزارش، درست چند ساعت پیش از این آزمایش، یک ناوشکن موشک‌انداز چینی به شکلی خطرناک در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال‌شرقی «جزیره گرین» در منطقه «تایتونگ» قرار داشت که هنگام پرتابه‌ها جز «منطقه خطر» محسوب می‌شود.

ارتش چین در واکنش به سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان چند دور رزمایش نظامی بزرگ در اطراف آب‌های تایوان برگزار کرد.

نانسی پلوسی، علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین، ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست چین واحد است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.علاوه بر این یکشنبه گذشته نیز هیأتی از قانونگذاران آمریکایی در اقدامی تحریک‌آمیز به تایوان سفر و با مقامات ارشد این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

دولت چین ضمن انجام رزمایش‌های نظامی، برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وضع و اعلام کرد گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و گفت‌وگوها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید