عضو کمیسیون صنایع مجلس ورود اولین محموله وارداتی خودروهای خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست.

خبر جدید درباره ورود اولین محموله وارداتی خودروی خارجی به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،  فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تدوین سازوکارهای واردات خودرو گفت: آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت در حال نهایی شدن است و طی آخرین جلسه مشترک کمیسیون و وزارت صمت، نقطه‌نظرات مجلس در آیین‌نامه گنجانده شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی برای واردات خودرو دست‌ یافت بهره‌برداری از اولین محموله وارداتی خودروی خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست.

حجت‌الله فیروزی با اشاره به تدوین سازوکارهای واردات خودرو گفت: آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت در حال نهایی شدن است و طی آخرین جلسه مشترک کمیسیون و وزارت صمت، نقطه‌نظرات مجلس در آیین‌نامه گنجانده شد.

نحوه ورود خودروهای خارجی به کشور

عضو کمیسیون صنایع مجلس از امکان واردات توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: خودروهای تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. خودروهای دیگر مربوط به حمل‌ونقل عمومی است که باید جایگزین خودروهای فرسوده و تاکسی‌ها شود و قسمی دیگر خودروهایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.

فیروزی دررابطه‌ با ورود خودروی اقتصادی به کشور گفت: خودروها با حجم موتور کم و رعایت مسائل زیست‌محیطی بوده و قیمتشان باید به میزانی باشد که جمعیتِ متوسط از نظر درآمدی قادر به خریداری آن باشند.

این نماینده مجلس تأکید کرد خدمات پس از فروش باید قادر به پشتیبانی این خودروها باشد. قبل از مصوبه سران قوا عمدتاً خودروهای لوکس وارد کشور می‌شد ولی امروز بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، بخش عمده خودروهای وارداتی توسط قشر متوسط جامعه خریداری می‌شود؛ ضمن این که بر واردات خودروهای برقی تأکید شده است.

فیروزی درعین‌حال تأکید کرد آیین‌نامه هنوز نهایی نشده و از طرفی نظرات فعالان این حوزه باید لحاظ شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس دررابطه‌با تقویت خودروسازی‌های داخلی گفت: امروز سرعت علم و تکنولوژی در جهان زیاد است و در سنوات اخیر به جهت برخی تحریم‌ها، امکان نوسازی تجهیزات را نداشتیم و لذا ورود خودروهای جدید به کشور با تکنولوژی روز امکان استفاده خودروسازان داخلی از علم جدید را فراهم می‌آورد.

وی ابراز امیدواری کرد پلتفرم‌های جدیدی در این زمینه ایجاد شود و بر خلاف دیدگاه عده‌ای که احتمال می‌دهند واردات سبب تضعیف تولید داخلی می‌شود، گفت: ما معتقدیم این رویه رقابتی سالم ایجاد کرده و پاسخی به افرادی است که مایل به خرید خودروی خارجی هستند.

فیروزی در خصوص زمان واردات هم گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی دست‌یافت و بلافاصله پس از تصویب آیین‌نامه می‌توان این رویه را عملیاتی و اجرایی نمود. همچنین اهتمام مجلس و دولت بر این است که از ظرفیت پول‌های خارج از کشور و سرمایه‌داران ایرانی که دارای کسب‌وکار و درآمد هستند، برای واردات خودرو بهره ببریم تا امکان خروج ارز از کشور به حداقل برسد.

وی بهره‌برداری از اولین محموله وارداتی خودروی خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست. پیش تر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، از ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور تا شهریورماه سال جاری خبر داده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید