بعد تایید از اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در ایران حالا یک مورد مشکوک به آبله میمونی در بابل هم شناسایی شده است.

ابتلای یک خانواده به آبله میمونی در بابل صحت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ فردی که گفته شد مشکوک به بیماری آبله میمونی است در شهرستان بابل شناسایی شده است.

خبری دیروز در فضای مجازی استان به همراه یک تصویر از یک بیمار منتشر و اعلام شده بود که این فرد روز جمعه ۲۸ مرداد ماه به یکی از داروخانه‌های شبانه روزی شهرستان بابل مراجعه کرده که علائم پوستی شبیه به آبله میمونی داشته است.

ابتلای یک خانواده به آبله میمونی در بابل


در این گزارش اعلام شده بود که فرزند این فرد نیز درگیر این بیماری شده و اکنون بهبود یافته است اما پدر خانواده همچنان درگیر این بیماری و تحت نظر پزشک در حال درمان است.

دکتر حسین جلاهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کارشناسان این دانشگاه به محض اطلاع از این اتفاق  موضوع را پیگیری و ظرف ۲۴ ساعت فرد مورد نظر را شناسایی کردند.

او افزود: اساتید پوست و عفونی دانشگاه با تشخیص ابتلاهای متفاوت در حال بررسی موضوع هستند و در نهایت باید نمونه برداری شود.

دکتر حسین جلاهی ادامه داد: نمونه گیری از این فرد امروز گرفته شده و کارشناسان در حال انجام آزمایش‌های لازم از این فرد مشکوک به آبله میمونی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیماری آبله میمونی مانند ویروس کرونا منتشر نمی‌شود به همین دلیل مردم نگران نباشند چونکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به دقت در حال انجام آزمایش‌ها هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید