با پیداش ویروس آبله میمونی در جهان و افزایش آمار ابتلا به این ویروس جزئیات جدیدی از آن توسط متخصصان کشف شده است.

ویروس آبله میمونی مانند کرونا روی سطوح باقی می‌ماند؟

به گزارش سلام نو، در یک مطالعه که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا (CDC) منتشر شد، گفته شده است ویروس آبله میمونی می‌تواند روی اشیا باقی بماند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گزارش داد، دو بیمار مبتلا به آبله میمونی که در یک خانه زندگی می‌کنند اعلام کردند که سطوح را ضدعفونی کرده، بهداشت دست‌ها را رعایت کرده و به‌طور منظم استحمام کرده‌اند.

با این حال متخصصان همچنان توانسته‌اند ویروس آبله میمونی را در ۷۰درصد سطوح با تماس بالا با این ویروس، ۲۰ روز پس از شروع علائم این بیماری در این دو شخص پیدا کنند.

ایسنا گزارش داد، به گفته متخصصان، با این حال در نمونه‌های بررسی شده هیچ ویروس زنده‌ای پیدا نشد که همین امر نشان می‌دهد خطر انتشار این عفونت از روی سطوح کم است.

آبله میمونی از چه راه‌هایی منتقل می‌شود؟

آبله میمونی عمدتا از طریق تماس مستقیم با ضایعات یا ترشحات تنفسی در طول تماس نزدیک مداوم با فردی که بیمار است، گسترش می‌یابد.

همچنین بر اساس داده‌های مطالعه‌ای دیگر که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا انجام داد، بیش از ۹۰درصد موارد ابتلا به آبله میمونی در ایالات متحده در مردانی شناسایی شده که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته‌اند.

این ویروس می‌تواند از طریق مایعات بدن یا اشیایی که توسط یک فرد آلوده استفاده می‌شوند نیز منتشر شود. با این حال هنوز مشخص نیست که آلودگی سطوح به این ویروس چقدر در انتقال غیرمستقیم آن نقش دارد.

در شرایط فعلی متخصصان به افرادی که به خانه فرد مبتلا به آبله میمونی می‌روند، توصیه می‌کنند که از ماسک استفاده کنند، از دست زدن به سطوح احتمالا آلوده به این ویروس اجتناب کنند، بهداشت دست‌ها را رعایت کنند و از به اشتراک‌گذاری ظروف غذاخوری، لباس، رختخواب یا حوله با افراد مبتلا نیز خودداری نمایند.

به گزارش بلومبرگ، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تاکنون ۳۵هزار نفر در سراسر جهان به آبله میمونی مبتلا شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید