در این مقاله با تشریح اصلی‌ترین تفاوت‌های موجود میان درب ضد سرقت چوبی و فلزی، این دو محصول را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

کدام درب ضد سرقت بهتر است؟ درب ضد سرقت فلزی یا چوبی

یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای تقویت لایه امنیتی هر ساختمانی، استفاده از یک نوع درب ورودی جدید است که در بازار بیشتر آن را به عنوان درب ضد سرقت می‌شناسند. ضریب امنیتی این درب‌ها، به لطف ساختار مستحکم و بسیار پایدار آنها، نسبت به درب‌های معمولی خیلی بیشتر است و بهتر می‌توان به کمک‌شان از فضای داخلی ساختمان در برابر ورود سارقان محافظت کرد.

 اما با وجود تنوع این محصول در بازار، معمولا افرادی که به دنبال خرید درب ضد سرقت هستند کمی سردرگم می‌شوند. فراوانی توصیه‌ها و گزینه‌های پیشنهادی از سوی فروشندگان نیز می‌تواند به این مسئله دامن بزند و روند انتخاب را برای شما دشوارتر کند.

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که این محصول را بر اساس آن طبقه‌بندی می‌کنند؛ جنس بدنه درب است.

به طور کلی ساختار فولادی داخل درب‌های ضد سرقت یا با استفاده از فلز یا با استفاده از چوب روکش می‌شود. بنابراین اولین عاملی که در زمان خرید درب ضد سرقت باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنید؛ جنس بدنه است. برای اینکه در این مسیر گمراه نشوید و بتوانید بهترین درب ضد سرقت را برای ساختمان خود تهیه کنید؛ ما در این مقاله راهنمایی را به شما ارائه کرده‌ایم که در آن اصلی‌ترین تفاوت‌های بین یک درب ضد سرقت چوبی و یک درب ضد سرقت رویه فلزی بیان شده است. با مطالعه این مقاله شما بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام محصول مناسب ساختمان‌تان است.

کدامیک بهتر است؛ درب ضد سرقت روکش چوب یا درب ضد سرقت رویه فلزی؟

درب ضد سرقت

به طور کلی نمی‌توان گفت که درب ضد سرقت روکش چوب بهتر است یا نوع فلزی آن. به عنوان مثال، نوع چوبی این درب، برای ساختمان‌هایی که درب ورودی‌شان مستقیم با فضای بیرون در ارتباط است مناسب نیست و بیشتر از آن برای ورودی درب آپارتمان‌ها استفاده می‌شود که با فضای راهرو در ارتباط است نه با خیابان. در کنار این فاکتور، عوامل دیگری نیز وجود دارد که شما باید در زمان انتخاب مد نظر قرار دهید.

 به عنوان مثال، شهرت برندی که قرار است محصول را از آن خریداری کنید و میزان استانداردهای امنیتی رعایت شده در ساختار و طراحی درب، از جمله مهم‌ترین نکات هستند. در کنار این موارد قیمت درب ضد سرقت نیز بسیار مهم است و به عنوان عاملی برای تعیین بهترین محصول موجود در بازار از آن یاد می‌شود.

بهترین جنس درب ضد سرقت کدام است؟

چوب یک ماده خام و طبیعی بسیار زیبا برای تولید انواع درب داخلی محسوب می‌شود؛ اما به دلیل مقاوم کم این ماده در برابر تماس با عوامل بیرونی، تولید درب ورودی با آن دیگر منسوخ شده و امروزه بیشتر درب‌های ورودی موجود در بازار از نوع ضد سرقت چوبی یا فلزی هستند.

 درب‌های ضد سرقت فلزی هم ساختار داخلی و هم ساختار بیرونی‌شان با استفاده از فلز ساخته می‌شود. اما درب‌های ضد سرقت چوبی فقط لایه داخلی‌شان فلزی است و روکش ظاهری آنها از چوب ساخته می‌شود.

در کل فلز اصلی‌ترین ماده خام اولیه‌ای است که برای تولید این درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق استانداردهای جهانی، ضخامت ورق مورد استفاده در ساخت چارچوب این درب‌ها باید چیزی نزدیک به ۰.۷ میلی‌متر و ضخامت خود چارچوب باید ۲۵ میلی‌متر باشد. رعایت این اعداد، این اطمینان را ایجاد می‌کند که ساختار درب و چهارچوب آن، در برابر فشار ناشی از دیلم به خوبی دوام می‌آورد.

عامل دیگری که باید در زمان انتخاب جنس درب به آن توجه کنید؛ کیفیت یراق‌آلات مورد استفاده در تولید است. این موضوع به خصوص در مورد قفل بیشتر از سایر یراق‌آلات صدق می‌کند. بنابراین سعی کنید قبل از خرید درب، برند قفل آن را از نظر میزان شهرت و کیفیت بررسی کنید.

درب ضد سرقت

مهمترین مزایا و معایب درب‌های ضد سرقت چوبی

زیبایی اصلی‌ترین مزیت درب‌هایی است که با استفاده از چوب یا فرآورده‌های ساخته شده از آن روکش می‌شوند. انعطاف‌پذیری بیشتر چوب در مقایسه با فلز موجب می‌شود که اجرای طرح‌های متنوع‌تر بر روی درب امکان‌پذیر شود.

 علاوه بر هماهنگی بیشتر با دکوراسیون داخلی، چوب یک عایق طبیعی خوب در برابر صدا و حرارت است و در مقایسه با فلز به شکل موثرتری می‌تواند از تبادل دما و صدا بین فضای داخلی و خارجی ساختمان جلوگیری کند.

در کنار این مزایا، چوب معایبی نیز دارد. به عنوان مثال، درب‌های ضد سرقت رویه چوب در برابر تماس با آتش و ضربه به نسبت درب‌های روکش فلز ضعیف‌تر هستند و زودتر آسیب می‌بینند.

البته با وجود این معایب، فلز تقویت شده موجود در بدنه داخلی این درب‌ها به حدی قوی است که بتواند از ورود سارقان جلوگیری کند.

مهم‌ترین مزایا و معایب درب‌های ضد سرقت فلزی

درب‌های فلزی در مقایسه با درب‌های چوبی، مقاومت بیشتری در برابر فشار دیلم و ضربه دارند و در تماس با حرارت و سایر عوامل مخرب محیطی، بیشتر می‌توانند دوام بیاورند.

علاوه بر این، روی این مدل از درب‌ها می‌توان تعداد بیشتری قفل نصب کرد و امنیت قسمت ورودی ساختمان را به این شیوه ارتقا داد.

 در مقایسه با این مزایا، درب‌های ضد سرقت فلزی زیبایی ظاهری چندانی ندارند و اجرای طرح‌های متنوع بر روی آنها امکان‌پذیر نیست. ضمنا درب ضد سرقت فلزی عایق دما و صدا نیست ولی با افزودن یک پوسته چوبی روی آن، می‌توان این قابلیت را به درب اضافه کرد.

تفاوت درب‌های ضد سرقت چوبی با فلزی از نظر قیمت

از نظر قیمت، درب‌های فلزی از چوبی ارزان‌تر هستند. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که قیمت چنین محصولی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 به عنوان مثال روکش مورد استفاده در تولید درب‌های چوبی می‌تواند از چوب طبیعی یا فرآورده‌های چوبی باشد که روی قیمت تاثیر زیادی می‌گذارد. علاوه بر این، ضخامت لایه فولادی، جنس و تعداد قفل‌ها، جنس چوبی که به عنوان روکش استفاده شده و... عوامل تعیین‌کننده اصلی در قیمت چنین محصولی هستند.

تفاوت درب‌های ضد سرقت چوبی با فلزی از نظر امنیت

به طور کلی، همه انواع درب‌های ضد سرقت، در مقایسه با درب‌های معمولی از نظر ایمنی در رتبه بهتری قرار دارند؛ اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای از جهت مقاومت بین درب‌های ضد سرقت چوبی و فلزی داشته باشیم باید بگوییم که نوع فلزی این درب‌ها، در برابر عوامل بیرونی، ضربه و فشار مقاومت بالاتری دارند.

با خرید درب ضد سرقت فلزی شما می‌توانید چندین نوع قفل روی آن نصب کرده و امنیت ساختمان را با این روش ارتقا دهید. البته این موضوع بیان‌گر مقاومت و امنیت پایین درب‌های ضد سرقت چوبی نیست؛ بلکه نشان‌دهنده راه‌های اضافی است که شما می‌توانید برای ارتقا سطح ایمنی ساختمان از آنها استفاده کنید.

 همه درب‌های ضد سرقت از یک لایه میانی فلزی ساخته شده از فولاد برخوردارند که مقاومت بالایی در برابر تمام روش‌هایی که سارقین معمولا از آنها برای ورود به داخل ساختمان استفاده می‌کنند برخوردار می‌باشد.

درب‌های ضد سرقت چوبی و فلزی، از نظر عوامل مختلف، تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند؛ اما در کل آنچه که می‌تواند روی میزان رضایت شما از خرید چنین محصولاتی تاثیر مستقیم داشته باشد؛ کیفیت محصول است.

بنابراین به جای تاکید بر روی نوع و جنس بدنه، بیشتر بر روی کیفیت و شهرت برند آن حساس باشید. سهند درب یکی از بهترین تولید و توزیع‌کنندگان بازار است که محصولات بسیار باکیفیت و ارزنده‌ای را به مشتریان خود عرضه می‌کند. خرید از محصولات این برند، این اطمینان را ایجاد می‌کند که ساختمان شما کاملا ایمن و از دسترس سارقین در امان است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید