۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 55381853

سه نوجوان بومی برای برپایی جشن تولد دوستانه به ساحل رفته اما در حادثه دردناکی یکی از آن ها در دریا غرق شدند.

یک نوجوان در روز تولدش غرق شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس هیات نجات غریق ماندران از پیدا شدن جسد نوجوان ۱۶ ساله فریدونکناری که روز گذشته همزمان با روز تولدش به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای ناجیان غریق، در آب‌های ساحلی این استان غرق شد، خبر داد.

نقی کریمیان شامگاه جمعه اظهار داشت: جسد این نوجوان که روز گذشته در آب های ساحلی فریدونکنار غرق شده بود، امروز با همکاری ناجیان غریق در حوالی هتل همیاران این شهر کشف شد.

وی با بیان اینکه جسد این نوجوان برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شده است، گفت: روز گذشته سه نوجوان بومی که برای برپایی جشن تولد یکی از دوستانشان و گذراندن وقت به ساحل آمدند تا آماده شدن کیک تولد برای شنا به درون دریا می‌روند که فاصله آنان با ساحل زیاد می‌شود.

وی افزود: در پی این اقدام نوجوانان، ناجیان غریق با سوت هشدار لازم را به آنان می دهند که بی‌اعتنایی آن سه نوجوان مواجه می شوند و دقایقی پس از این هشدارها هر سه نوجوان گرفتار یک موج سهمگین می‌شوند.

یک نفر در روز تولدش غرق شد

رییس هیات تجات غریق مازندران توضیح داد: در پی این اتفاق، ناجیان حاضر در ساحل به داخل دریا می روند و دو نوجوان را از غرق شدن حتمی نجات می‌دهند، اما متاسفانه یک نفر در روز تولدش غرق می‌شود.

کریمیان افزود: جسد این نوجوان ۱۶ ساله که روز گذشته غرق شده بود، صبح امروز در حوالی هتل همیاران کشف شد.

وی گفت: اجساد ۲ نوجوان سبزواری و بابلی نیز که ظهر روز چهارشنبه در منطقه ساحلی میرود بابلسر غرق شده بودند، امروز با کمک ناجیان غریق و نیروهای دریابانی جویبار کشف و به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

وی با اشاره به حضور گردشگران و مسافران در مناطق ممنوعه شنا، افزود: در مناطق شنا ممنوع، ناجیان غریق حضور ندارند و شنا کردن مردم در این مناطق خطرات زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار ناجی غریق در ۴۲۰ نقطه حادثه خیز سواحل دریای مازندران، از پرداخت نشدن سه ماه حقوق به این افراد خبر داد و خواستار پرداخت حقوق ناجیان غریق شد.

کریمیان با اشاره به آمار غرق شدگان دریای خزر در ایام پایانی تابستان سال گذشته، نسبت به احتمال افزایش آمار غرق شدگان در آب های ساحلی این استان به ویژه در شهریورماه امسال هشدار داد.

از آغاز اجرای طرح سالم‌سازی دریای مازندران ( از اول خرداد ماه ) ۷۵۱ نفر توسط ناجیان غریق استان از غرق شدن نجات یافتند که از این تعداد ۶۶ نفر در محل بروز حادثه احیا و به بیمارستان منتقل شدند.

اوایل هفته گذشته نیز سه نفر در سواحل دریای مازندران در منطقه بابلسر و گوهرباران ساری غرق شده بودند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید