در پی ارسال شماری جنگنده و موشک ابرفراصوت به کالینینگراد احتمال درگیری روسیه با کشورهای غربی وجود دارد.

احتمال درگیری ارتش روسیه با کشورهای غربی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعدادی از جنگنده‌ها و موشک‌های اَبَر فراصوت خود را به منطقه «کالینینگراد» منتقل کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «ایوان نچایف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت، انتقال این تجهیزات و تسلیحات نظامی به خاک اروپای شرقی به‌خاطر احتمال وقوع درگیری با کشورهای غربی است.

این مقام نظامی روس گفت: «اتفاقاتی که در اوکراین رخ می‌دهند نشانگر این هستند که درگیری با غرب به‌صورت جمعی یک احتمال واقعی است». با این حال نچایف متذکر شد: «درگیری مستقیم با آمریکا و ناتو در راستای منافع ما نیست».

وزارت دفاع روسیه همچنین ویدئویی از ورود جنگنده‌های میگ-۳۰ روسی به آشیانه‌های خود در کالینینگراد منتشر کرده است. همچنین موشک‌های «کینژال» با بُرد دو هزار کیلومتر و ۱۰ برابر سرعت صوت قرار است به این منطقه منتقل شود.

استان کالینینگراد روسیه، در منطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ موشکی روسیه نیز شهرت دارد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز(جمعه) گفت: مسکو نمی‌خواهد ایالات متحده به یک طرف درگیری در اوکراین تبدیل شود، اما واشنگتن هنوز هشدارها را نشنیده است.

وی با بیان این که «ایالات متحده و ناتو با صحبت در مورد حمله احتمالی اوکراین به خاک روسیه، اوضاع را تشدید می‌کنند»، گفت: ما به واشنگتن نسبت به تشدید تنش علیه روسیه از خاک اوکراین هشدار می‌دهیم. وضعیت بسیار خطرناک شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید