نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: موارد زیادی از احیای توافق هسته‌ای حاصل شده است.

نتیجه مذاکرات احیای برجام طی چند روز آینده مشخص می شود
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (جمعه) گفت احتمال حصول توافق در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای وجود دارد.

اولیانوف طی همایش گروه رسانه‌ای «روسیا سِگودنیا» اظهار داشت: «موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌ای حاصل شده است. امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر، اجماعی برای احیای توافق هسته‌ای داشته باشیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، اما توضیح داد: «۳ متن برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد و اتحادیه اروپا در تلاش است بین دیدگاه‌های طرف‌ها ارتباط برقرار کند».

این دیپلمات روس درباره کارشکنی‌های آمریکا در روند مذاکرات وین تصریح کرد: «ما این تصور را داریم که واشنگتن خواهان حل و فصل مسائل باقیمانده غیرمرتبط با توافق هسته‌ای ایران است. دولت آمریکا در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی می‌کند زیرا آنچه در این پروژه نوشته‌شده دست یافتنی نیست».

اولیانوف با رد ادعاهای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی درباره برنامه موشکی و هسته‌ای ایران، تاکید کرد: «هیچکس نتوانسته ثابت کند که ایران موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد. درخواست‌هایی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اورانیوم ایران و غنی سازی آن وجود دارد، اما موضوع فوری نیست».

به نوشته ریانووستی، وی همچنین افزود که توافق بر سر احیای برجام ممکن است «به معنای واقعی کلمه در چند روز آینده» حاصل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید