یک کارشناس بازارهای مالی گفت: ریزش قیمت دلار همچنان به اخبار برجامی بستگی دارد و پیش‌بینی دقیقی وجود ندارد.

 پیش‌بینی قیمت دلار درصورت امضای قطعی توافق برجام / دلار 26 هزار تومان می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، روزهای گذشته بازارهای مالی با کاهش همراه بودند. به‌رغم اینکه همچنان از نتیجه قطعی مذاکرات خبری نیست، اما سیگنال‌ مذاکرات هسته ای برای بازارها مثبت بود. چنان‌که در این هفته قیمت دلار با کاهش همراه و وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد.

طبق اطلاعات کانال‌های تلگرامی صرافی‌ها، دلار همچنان روند کاهشی دارد و در کانال ۲۹ هزار تومان معامله می‌شود. اما پاسخ مشروط ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و عدم واکنش صریح طرف اروپایی به این پاسخ، ابهامات بازار را نسبت به آینده افزایش داد.

در نتیجه بازارهای مالی از جمله ارز دیروز افزایشی شدند. با این حال انتشار تدریجی برخی واکنش‌های مثبت در مورد حل شدن بخشی زیادی از اختلافات و اخباری در مورد تضمین‌های آمریکا امیدواری‌ها را در مورد آینده برجام افزایش داد.

ریزش قیمت ادامه دارد؟

آیا اخبار برجام بیش از این بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد؟ روند قیمتی در شهریور ماه چگونه است؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: دولت با انتشار اخبار مثبت برجامی توانست قیمت دلار را تا حدودی کند کنترل و نزدیک ١٠ درصد نیز کاهش دهد.

او افزود: تداوم این ریزش قیمت همچنان به اخبار برجامی بستگی دارد و تحلیلگران نمی‌توانند پیش‌بینی دقیقی انجام دهند.

حق‌شناس توضیح داد: باید به این نکته توجه کرد که ارزش ذاتی دلار بالاتر از ارقام فعلی است. اما اگر وافعا همین جوّ خوش‌بینانه ادامه پیدا کند و منجر به توافق شود، بانک مرکزی می‌تواند قیمت را کنترل کند و به سمت ارقام پایین‌تر از قیمت فعلی سوق دهد. بازه ٢۶ هزار تا ٢٧ هزار تومان قیمت مطلوب سیاست‌گذار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، آخرین اخبار مربوط به احیای برجام به توئیت شورای امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شود. این توئیت موافقت کاخ سفید با ارائه تضمین‌های مورد تقاضای ایران را رد می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • جواد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 0
    اگر نشود چند ؟ 50 هزار تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید