دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور اوکراین و ترکیه در شهر «لویو» اوکراین دیدار و گفت‌گو کرد.

آغاز نشست مشترک گوترش، زلنسکی و اردوغان در لویو

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین امروز پنج‌شنبه در شهر «لِویو»، در غرب اوکراین با «آنتونی گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه موضوعاتی مانند صادرات امن غلات از بندر اودسای اوکراین، مسئله نیروگاه اتمی زاپوریژیا و تلاش‌های دیپلماتیک برای کمک به پایان جنگ در اوکراین از محورهای اصلی گفت‌وگوی سه‌جانبه رئیس‌جمهور اوکراین با گوترش و اردوغان است.

نماینده آنتونی گوترش در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفته دیدار گوترش، زلنسکی و اردوغان پس از این نشست سه‌جانبه، نشست خبری مشترک خواهند داشت.

نمایندگان دولت روسیه، اوکراین در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) توافقنامه‌ای را در استانبول امضا کردند که به موجب آن محدودیت صادرات محصولات کشاورزی و کودهای روسی برداشته شد. دو طرف روسی و اوکراینی توافق کردند تا صادرات غلات از بنادر دریای سیاه از سر گرفته شود. توافق مذکور با حضور رجب طیب اردوغان و آنتونیو گوترش امضا شده است. تاکنون چندین کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

همچنین در روزهای اخیر رسانه‌ها و مقامات روسیه بارها اعلام کردند که نیروهای اوکراینی حملات توپخانه‌ای به نیروگاه اتمی منطقه زاپروژیا را افزایش داده و این مسئله احتمال آتش‌سوزی و انفجار این نیروگاه را افزایش داده است. وزارت دفاع روسیه امروز پنج شنبه هم اعلام کرد که اوکراین در اقدامی تحریک‌آمیز در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا در روز جمعه و همزمان با حضور دبیر کل سازمان ملل در این کشور برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید