با افزایش قیمت دلار و درهم ورق در بازار ارز امروز برگشت. قیمت سکه به ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سیگنال های منفی برجام بازار ارز را زیر رو کرد /  قیمت طلا و سکه چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از  اقتصادنیوز،  قیمت دلار تهران که روز گذشته به علت اخبار برجام ، عقب نشینی  اسکناس آمریکایی در بازار های همسایه  و کاهش نرخ حواله درهم آرایش نزولی به خود گرفته بود در معاملات پشت خطی شب گذشته مسیر رشد را دنبال کرد تا بخشی از زیان روز  چهارشنبه را جبران کند .

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه 

قیمت دلار و درهم دیشب بالاتر از قیمت نقدی روز چهارشنبه معامله شد. با افزایش قیمت دلار و درهم در بازار شبانه، ورق در بازار ارز امروز برگشت و نرخ دلار در تهران ، هرات و سلیمانیه در بازار امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه  بر مدار رشد قرار گرفت.

علت افزایش قیمت دلار در تهران 

قیمت دلار تهران ظهر امروز بیش از ۳۵۰ تومان افزایش یافت. اسکناس آمریکایی  عصر امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا بیش از ۲۵۰ تومان رشد کرده بود.

نرخ دلار در هرات امروز تقریبا ۱۵۰ تومان از روز گذشته بالاتر بود. در سلیمانیه هم قیمت دلار نزدیک به ۱۵۰ تومان رشد کرد و تغییر کانال داد. قیمت درهم که روز گذشته دو محدوده حساس را از دست داده بود امروز توانست تقریبا ۱۰۰ تومان بر ارزش خود بیفزاید و بالای مرز مقاومتی قرار بگیرد. 

سیگنال های منفی برجامی فضای  بازار ارز  تهران را پر کرد

البته در کنار عوامل یاد شده که از آن به عنوان محرکی برای صعود دلار تهران  می توان یاد کرد. امروز سیگنال های منفی برجامی فضای بازار ارز تهران را پر کرد تا قدرت معامله گران افزایشی نرخ ارز تقویت شود . 

لارنس نورمن، گزارشگر وال استریت ژورنال  در گزارشی  ادعا کرده بار دیگر مسئله تضمین ها به مانعی بر سر راه توافق مبدل شده است.طبق این گزارش درخواست‌های ایران برای کسب تضمین از آمریکا بار دیگر تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را متوقف کرده است و واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی را در مورد امکان‌پذیر بودن توافق نامطمئن کرده است. 

این روزنامه آمریکایی نوشته ایران نه متن پیشنهاد اتحادیه اروپا را رد کرده و نه آن را پذیرفته است. تهران و واشنگتن باید یک پاسخ آری‌ یا نه به متن پیش‌نویس بدهند. 

یک مقام بلندپایه اروپایی روز چهارشنبه به این موضوع اشاره کرد که تهران و واشنگتن می‌خواهند درباره محتوای پیش‌نویس اطمینان حاصل کنند. دو مقام غربی اشاره کردند که هیچ توافق قریب الوقوعی را پیش بینی نمی کنند، اگرچه در روزهای آینده احتمال آن باقی خواهد ماند.

عده ای از معامله گران دلار  با برجسته کردن ادعای وال استریت ژورنال می گفتند به نظر می رسد که یکی از احتمالات این است که پاسخ آمریکا به درخواست ایران برای ایجاد تغییراتی در پیش نویس اتحادیه اروپا، برگزاری یک نشست دیگر باشد. دیگری می تواند مبادله دیدگاه ها بین پایتخت ها بدون مهلت دقیق برای پایان دادن به مذاکرات باشد. عده ای هم از احتمال  تداوم بن بست در  مذاکرات هسته ای سخن گفتند . 

محمد مرندی،  مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در گفت‌وگویی گفته تردید نداریم که آمریکا در نهایت از راه های گریز برای کارشکنی در توافق استفاده خواهد کرد؛ اگر انتظاری غیر از این داشته باشیم، ساده‌لوح هستیم. 

قیمت دلار در بازار رسمی چند؟

قیمت دلار  در صرافی ملی هم امروز ۲۸ هزار و ۵۲ تومان به فروش رسید و در بازار متشکل ارزی  نرخ دلار به قیمت ۲۷ هزار و ۹۱۵ تومان مبادله شد . 

اونس طلا نصف زیان را جبران کرد 

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا نصف زیان روز گذشته را جبران کرد . این فلز گران بهای جهانی امروز با ۸ دلار افزایش بر روی ۱۷۶۹ دلار قرار گرفت. 

تداوم ریزش قیمت طلا ۱۸ عیار

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار  در زمان نوشتن این گزارش مانند روز گذشته در سراشیبی بود. قیمت طلا ۱۸ عیار دیروز ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شد و در بازار امروز ۱۰ هزار ۴۰۰ تومان دیگر کاهش یافت. این فلز زرد رنگ داخلی امروز به قیمت ۱ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۰۰ تومان نرخ گذاری شد. 

قیمت سکه رنج شد!

در روزی که نرخ دلار  رشد را تجربه می کرد سکه بازان ترجیح دادند به تماشای بازار بنشینند . قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز 

گذشته رنج بود و در محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان بود و  حباب فلز زرد رنگ داخلی امروز در یک درصد پایین آمد  و در محدوده ۱۰ درصد ایستاد . 

حباب قیمت سکه با احیای برجام چه می شود؟

بازار داخلی طلا و سکه، همانند ماه های قبل هیجان ندارد و بعد از جدی شدن مذاکرات توافق هسته ای «برجام»، خبری از هیجان و افزایش قیمت همچون چند ماه قبل نیست. چند ماه قبل سکه به بالای ۱۶ میلیون تومان رفت و حتی برخی رقم های بزرگ تری را برای آینده پیش بینی می کردند. در حالی که فعلاً قیمت طلا و سکه دچار ریزش شده و فعلاً سکه به کانال ۱۳ میلیون تومان سقوط کرده است.

محمد کشتی آرای از حباب سکه می‌گوید
محمد کشتی آرای از حباب سکه و تاثیر برجام بر آن می‌گوید

محمد کشتی آرای با اشاره به این مسئله به صفحه اقتصاد می‌گوید: اجرای برجام می تواند یک مقدار از توطئه های اسرائیل را که بر اساس پرونده هسته ای ایران چیده شده، خنثی کند. با توجه به همین توافق هسته ای با ایران که در حال انجام است، می توانیم بگوییم خاورمیانه، آن آرامشی را که باید داشته باشد تا حدی به دست خواهد آورد.

وی ادامه می‌دهد: عرضه و تقاضا در مورد سکه، باعث ایجاد حباب یا باعث کاهش حباب خواهد شد. در حال حاضر، به دلیل این که تقاضا برای خرید سکه، کاهش پیدا کرده، در نتیجه حباب سکه هم با کاهش همراه شده. در مجموع، اگر این روند، ادامه داشته باشد، می تواند قیمت سکه، واقعی شود.

کشتی آرای می‌گوید: در حال حاضر، قیمت سکه در حد یک میلیون تومان بیش از نرخ واقعی به فروش می رود. بنابراین، با کاهش تقاضا، عرضه بیش تر و کاهش قیمت ارز، این حباب نیز از بین خواهد رفت و قیمت سکه واقعی خواهد شد. در حال حاضر، قیمت طلا در داخل کشور، واقعی است و حباب ندارد ولی قیمت سکه، واقعی نیست و حباب دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید