در پی بارندگی‌های فصلی مرگبار امسال در پاکستان بیش از ۶۳۵ نفر جان خود را از دسست دادند.

 سیل در پاکستان جان ۶۳۰ نفر را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  رکوردزنی بیست ساله بارندگی‌های فصلی در پاکستان طی دو ماه گذشته باعث افزایش چشمگیر قربانیان حوادث ناشی از بارندگی‌ها در این کشور شده است.

سازمان مدیریت بحران پاکستان (NDMA) در گزارشی به آخرین خسارت‌های بارندگی‌های فصلی امسال این کشور پرداخته و اعلام کرد: در حوادث ناشی از بارندگی‌های دو ماه اخیر (ژوئیه – آگوست) از جمله سیل، رانش زمین، ریزش سقف و دیوار منازل مسکونی و برق گرفتگی دستکم ۶۳۵ نفر در مناطق مختلف پاکستان جان خود را از دست داده اند.

این گزارش افزود: در بارندگی‌های فصلی امسال بیش از ۱۱۰۰ نفر در حوادث گوناگون زخمی شده و ۷۲۵۰۰ منزل مسکونی به صورت کلی و جزئی خسارت دیده اند. این در حالی است که تخمین زده می‌شود بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اثر بارندگی‌ها آسیب دیده اند.

گزارش رسانه‌های پاکستانی حاکی است بارندگی‌های فصلی همچنان در بسیاری از مناطق این کشور ادامه دارد. بطوریکه شدت این بارندگی‌ها همچنان باعث بروز سیل در مناطق مختلف ایالت بلوچستان از جمله کویته و مناطق جنوبی ایالت پنجاب و بخش‌های از ایالت سند شده است.

به گفته منابع خبری آب گرفتگی شدید معابر و خطر بروز سیل در مناطق مختلف ایالت سند باعث شد تا دولت محلی این ایالت امروز (پنجشنبه) را برای تمامی آموزشی و مدارس تعطیل رسمی اعلام کند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز امروز در پیامی با ابراز تاسف از جان باختن تعداد زیادی از افراد در حوادث ناشی از بارندگی‌های فصلی امسال از سازمان مدیریت بحران این کشور و سایر نهادهای ذیربط خواست تا فورا به مناطق سیل زده رسیدگی کرده و تمام کمک‌های لازم را به این مناطق ارسال کنند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی پاکستان میزان بارندگی‌های فصلی امسال در برخی از ایالت‌های این کشور ۲۵۰ درصد بیشتر از میانگین سالانه بوده که به دنبال آن رکورد بیست ساله بارندگی در برخی از شهرهای پاکستان شکسته شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید