مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشوراعلام کرد که رانندگان سرویس مدارس می توانند از روز شنبه در سامانه سپند ثبت نام کنند.

اعلام زمان ثبت نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مرتضی ضامنی در سی و نهمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی شهرهای کشور و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری های کشور، گفت: امیدوارم امروز هم اندیشی‌ها با دستگاه‌های مختلف منجر به ارتقای حوزه مدیریت تاکسیرانی‌ها بشود.

وی خطاب به معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: در حوزه نوسازی تاکسی ها، گرفتاری‌هایی پیش آمده که نیازمند کمک در این حوزه است. روزی برای نوسازی به رانندگان تسهیلات پرداخت می‌کردیم و قیمت‌های خودرو نیز مناسب بود. بر همین اساس آمار و ارقام نوسازی در این حوزه نیز نشان دهنده همین هموار بودن مسیر است، اما در سال جاری خودروهای اختصاصی نوسازی ناوگان تاکسیرانی تولیدشان متوقف شد و خودرو سورن نیز هنوز نیامده است. علی رغم درخواست‌ها برای نوسازی تاکسی‌ها ما گرفتار این مشکلات هستیم. لذا باید در این حوزه کمک‌های لازم صورت بگیرد. بر همین اساس پیشنهاد تشکیل صندوق نوسازی را دادیم که امیدواریم امروز در مجمع مصوب شود تا تامین منابع مالی برای نوسازی تسهیل شود.

ضامنی ادامه داد: امیدواریم مدلی برای نوسازی ون‌ها همانند آنچه که برای اتوبوس‌ها اجرا شد اجرایی کنیم. در حال حاضر نیز نزدیک به زمان آغاز کار مدارس هستیم. لذا سامانه سپند که به دلیل کرونا فعالیتش با دو سال تاخیر مواجه بود امسال بار دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کند و کلیه فرآیند سرویس مدارس در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود و استعلام رانندگان نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود. تلاش شده بیشتر کارها برای سرویس مدارس در حوزه شهرداری‌ها انجام شود و نهایتا لیست شرکت‌ها و رانندگان در اختیار مدارس قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این سرویس‌ها اپلیکیشنی برای نظارت والدین پیش بینی شده تا آمد و شد فرزندان خود را رصد و در مرحله بعد به رانندگان امتیاز دهی داشته باشند. ضمنا برچسبی نیز از طریق QRcode با اتصال به سامانه مرکزی ضریب امنیت را در این سامانه افزایش می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی شهری کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ورود تاکسی‌های اینترنتی به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در ابتدای ورود این تاکسی‌ها آسیب‌هایی به آژانس‌ها وارد شد اما نهایتا در قالب دستورالعملی فعالیت آنها ساماندهی شد. تلاش کردیم در چارچوب مورد تایید دیوان بهای خدمات را در چارچوبی حقوقی ساماندهی کنیم. بی تردید باید زیست مسالمت آمیز با تکنولوژی را بپذیریم. در این حوزه نیز سوخت تاکسی‌های اینترنتی بر اساس کارکرد آنها به صورت ماهانه محاسبه و برای آنها واریز شده است.

ضامنی با تاکید بر لزوم آموزش در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: آموزش به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و چندین نوبت آموزش نیز برگزار شد. همچنین سامانه آموزش رانندگان نیز فعال شده تا آگاهی رانندگان و به تبع آن خدمات مناسب تر محقق شود.

وی به موضوع بیمه رانندگان و تعامل با سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ لیست تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان به روز رسانی نشده بود و افرادی که در این حوزه فعال نبودند تحت عنوان راننده از این بیمه استفاده می‌کردند. لذا با صحبت‌هایی که با ریاست سازمان تامین اجتماعی شد مقرر شد پس از شناسایی افرادی که به عنوان راننده در این حوزه فعال نیستند زمینه جایگزینی آنها با رانندگان فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی شهری کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: به واسطه اینکه رانندگان ما در فرآیند نوسازی گردش پول در حسابشان وجود دارد دهک آنها بالاتر محاسبه شده که در این راستا مکاتباتی انجام دادیم تا دهک بندی‌ها بر اساس این موضوع محاسبه نشود.

وی به موضوع انعقاد تفاهم نامه با اپراتورهای کشور اشاره کرد و افزود: قطعا اگر بتوانیم با بهره گیری از زیرساخت‌های اپراتورها سیستم‌هایی را به عنوان بیسیم راه اندازی کنیم نسبت به راه اندازی این سیستم با دکل در کشور هزینه بسیار کمتری دارد. لذا با یکی از اپراتورهای کشور امروز تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. در حوزه حمل و نقل بار شهری نیز چندین اتفاق مهم را شاهد بودیم، از جمله شبکه سامانه‌ای که فعال شد و موضوع حمل و نقل بار در آن پیگیری خواهد شد.

ضامنی با اشاره به آغاز ثبت نام رانندگان و شرکت‌های حوزه سرویس مدارس از روز شنبه در سامانه سپند، گفت: پس از ثبت نام‌ها تا ۱۵ شهریور ماه لیست رانندگان و شرکت‌ها در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا حوزه سرویس مدارس پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا بار دیگر کار خود را آغاز کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید