۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 55381616

چطور می‌شود از چابهار به کیش با کشتی سفر کرد و هر دو مقصد جذاب ایران را در یک سفر دید؟ آیا چنین کاری اصلا شدنی است؟

چابهار به کیش با کشتی

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای بسیاری این سوال مطرح است که از چابهار به کیش با کشتی چقدر راه است و چنین سفری اساسا ممکن است یا خیر؟ دلیل این امر را می‌توان در جذابیت همزمان کیش و چابهار برای سفر دانست.

چابهار و کیش دو جزیره جذاب ایران برای هر کسی است که اهل سفر باشد. مراکز خرید جذاب هر دو جزیره جذابیت‌های خاص خود را دارند، ساحل‌های هر دو دلنشین است و هر کدام جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی دارند.

چابهار مقصدی برای خریدهای از بازارهای محلی، ته لنجی و حراجی‌ها است و کیش محل بازارهای لوکس، جذاب و همیشه خنک که پر از جشنواره‌های فصلی است. چابهار ساحل‌های بکر، کشف نشده و دلپذیر دارد و کیش ساحل‌هایی پر از تفریحات جذاب آبی. چابهار پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و کیش پر از امکانات مدرن گردشگری.

چیزی که انتخاب برای بازدید از یک جزیره را سخت‌تر می‌کند این است که فصل‌های مطلوب بازدید از هر دو جزیره مشترک است. البته کیش به لطف امکانات بسیار هتل‌ها، مراکز خرید و تاکسی‌هایی که دارد مقصدی تقریبا چهار فصل است. با این همه باز هم سفر در فصل‌های خنک جذابیت خاص خود را دارد.

چابهار به کیش با کشتی
چابهار به کیش با کشتی

در چنین شرایطی بسیاری دنبال پاسخ این به سوال هستند که می‌توان از چابهار به کیش با کشتی رفت و در کنار لذت سفر به هر دو جزیره یک سفر دریایی را هم تجربه کرد؟

می‌توان از چابهار به کیش با کشتی رفت؟

متاسفانه پاسخ به این سوال تا به این لحظه منفی است و نمی‌توان از چابهار به کیش با کشتی رفت و یک سفر دریایی را تجربه کرد.

بر اساس آن چه که مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در تابستان سال ۱۳۹۶ گفت برنامه خاصی برای سفر دریایی کیش – چابهار و مسیر برعکس تدوین نشده است و نمی‌توان از چابهار به کیش با کشتی سفر کرد.

کامبیز مشتاق گوهری با اشاره به مسافت زیاد بین دو بندر چابهار و کیش گفت که بر اساس محاسبات دفاتر گردشگری و مقام‌های استانی مشخص شده است که این سفر بازده اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.

در چنین شرایطی باید چه کرد؟ آیا باید قید سفر به هر دو مقصد را زد؟ باید به سفر به یکی قانع شد؟ پاسخ منفی است. شما همچنان می‌توانید از چابهار به کیش بروید و تجربه سفر دریایی هم داشته باشید، اما برای این کار باید به یکی از بندرهایی که مسیر دریایی فعال با کیش دارند سفر کنید.

چابهار به کیش با کشتی

اولین و نزدیک‌ترین مسیر شما برای رفتن به بندر لنگه در استان هرمزگان است. از چابهار تا بندر لنگه حداقل ۱۱ ساعت رانندگی مداوم پیش روی شما است. مسافت بین بندر لنگه تا جزیره کیش حدود ۹۵ کیلومتر است. از بندر لنگه تا کیش بین ۲ تا ۴ ساعت راه خواهد بود. اگر با شناور معمولی بروید زودتر می‌رسید، اما اگر خودرو دارید باید مسیر لنگه تا کیش را ۴ ساعته طی کنید.

بندر چارک دومین نقطه‌ای است که می‌توان از آن به جزیره کیش رفت. از چابهار تا بندر چارک در استان هرمزگان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مسافت راه است. این یعنی شما حداقل به ۱۲ ساعت رانندگی نیاز دارید. شناور معمولی از بندر چارک تا کیش را یک ساعت و شناور خودرو ۲ ساعته طی می‌کند.

راه سوم بندر آفتاب است، جدیدترین بندری که به کیش راه دارد و حسابی مورد توجه است. فاصله بین چابهار تا بندر آفتاب تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتر است. برای رسیدن به بندر آفتاب شما به چیزی بیش از ۱۲ ساعت ۳۰ دقیقه رانندگی مدام نیاز دارید. شناورهای مسافربر در زمانی کمتر از نیم ساعت و شناورهای حمل خودرو و مسافر در زمانی در حدود یک ساعت از بندر آفتاب به کیش می‌رسند.

حالا که پاسخ چگونگی سفر از چابهار به کیش با کشتی را گرفتید به شما پیشنهاد می‌کنیم برنامه خود را برای سفر به این دو مقصد جذاب را دقیق‌تر تنظیم کنید تا به مشکل نخورید.

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    7 1
    چابهار از کی جزیره شده!!!!؟
  • مینا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    بندر آفتاب در کدام استان واقع شده ؟
    • مهدی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      هرمزگان
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    راه اندازی سفر دریای کیش چهاربهار برا رفت برگشت خیلی لازمه اگر انجام بشه میتونه درامد زایای و اشتغال ایجاد کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید