۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 55381560

در جریان طرح امنیت محله‌محور با دستور سرهنگ جواد شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، ۵۰۵ سارق حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای دستگیر شدند.

سارقان ۸۸۸ فقره سرقت دستگیر شدند

به گزارش سلام نو به نق رکنا، هرچند که گاهی جرم و تنبیه آن متناسب نیست و فرد خلاف‌کار با وجود حبس و زندان باز هم متنبه نمی‌شود و دوباره پس از آزادی یا حتی در دوران مرخصی از زندان تبدیل به همان گرگی می‌شود که با حضورش جامعه را می‌آزارد. اما این‌ها هیچ‌کدام برای پلیس دلیلی نمی‌شود تا دست از رویارویی با متهمان بردارد و اجازه تحرک آزادانه به این برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی بدهد. جدیدترین پیگیری از سوی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی منجر به دستگیری ۵۰۵ سارق حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای در سراسر استان شد، سارقانی که تاکنون ۸۸۸فقره سرقت را گردن گرفته‌اند و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی برای کشف دیگر جرم‌های این متهمان ادامه دارد.

در روزهای گذشته در پی ناامنی‌ در بخش‌هایی از مشهد و دیگر شهرستان‌های استان که بیشترین میزان شکایت از سوی شهروندان را داشت، با دستور سرهنگ جواد شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی طرحی محله‌محور با محوریت دستگیری مجرمان فراری، سارقان، خرده‌فروشان موادمخدر و دیگر متهمان در دستور کار پایگاه‌های پلیس آگاهی سراسر استان قرار گرفت.

طرح امنیت محله‌محور به صورت هم‌زمان در سراسر خراسان‌رضوی با حضور گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی در مناطق از پیش‌تعیین شده آغاز شد.

غافلگیری مجرمان توسط پلیس

مأموران از صبح زود با استقرار در نقاط مختلف طرح ضربتی خود را آغاز کردند. بسیاری از متهمان فراری که توانسته بودند خود را از چشم مردان قانون مخفی کنند با حضور سرزده پلیس صید قانون شدند.

نخستین نتیجه اجرای این طرح، رضایت شهروندانی بود که می‌دیدند اراذل و اوباش با خفت و خواری دستبند خورده و تسلیم می‌شوند. همان افرادی که گاهی نبض محلات را با اقدامات شرورانه‌شان به شماره می‌انداختند.

دستگیری ۴۸ساعته متهمان

به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، این عملیات با بهره‌گیری از توان و ظرفیت ادارات و پایگاه‌های پلیس آگاهی در سطح استان و با اولویت دستگیری محکومان متواری، متهمان تحت تعقیب و مبارزه با جرائم خشن و کیف‌قاپی، به مدت ۴۸‌ساعت، با تعامل و هم‌افزایی پلیس‌های تخصصی و استفاده از ظرفیت تمامی توان عملیاتی انتظامی استان اجرا شد.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده با بیان اینکه اجرای این‌گونه طرح‌ها تأثیر مستقیم بر کاهش جرم و افزایش احساس آرامش و امنیت عمومی مردم دارد اظهار کرد: در این طرح دو روزه، ۵۰۵‌متهم به‌سرقت، متهم تحت تعقیب قضائی، زورگیر، موادفروش و مال‌خر دستگیر شدند.

کشف ۸۸۸فقره سرقت

با انتقال متهمان به پایگاه‌های پلیس آگاهی و آغاز بازجویی و تشکیل پرونده، این افراد با توجه به سرنخ‌های موجود در پرونده‌ها تا کنون به ۸۸۸سرقت اعتراف کرده‌اند، رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به این موضوع بیان کرد: تعداد زیادی از این سرقت‌ها که داد شهروندان را درآورده است مربوط به جرائم گوشی‌قاپی و کیف‌قاپی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای ما در این طرح ضربتی شناسایی و دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای بوده است تا جایی که براساس تحقیقات اولیه ۲۰نفر از کلاهبرداران حرفه‌ای نیز جزو دستگیرشدگان بوده‌اند.

شفیع‌زاده تصریح کرد: گذشته از سارقان، زورگیران و کلاهبرداران یکی دیگر از شاخه‌هایی که مأموران ما در دستور کار خود قرار داده بودند شناسایی و دستگیری جاعلان بود تا جایی که توانستند ۱۴جاعل را نیز دستگیر کنند.

فرمانده پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با بیان اینکه مأموریت‌ ما به منظور مقابله با ناامنی در تمام نقاط استان ادامه‌دار خواهد بود، از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده هرگونه ناامنی، فروش موادمخدر و... بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰اعلام کنند، زیرا همین گزارش‌های به‌ظاهر ساده گاهی منجر به کشف‌های بزرگی در دستگیری متهمان حرفه‌ای می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید