فرمانده سنتکام گفت: امارات و ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات جدید منطقه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری آمریکا و امارات برای مقابله با تهدیدهای پهپادی
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده ) در خاورمیانه گفت که امارات و ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات جدید منطقه از جمله استفاده از «پهپاد» توسط برخی نیروهای نیابتی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به نوشته شماره چهارشنبه «خلیج تایمز» ژنرال «اریک کوریلا» فرمانده سنتکام که به امارات متحده عربی رفته، گفت که در مورد فرصت‌های افزایش همکاری نظامی بین نیروهای مسلح دو کشور گفت‌وگو کرده است. ژنرال کوریلا با تاکید بر اهمیت مشارکت نظامی آمریکا و امارات گفت که سنتکام قاطعانه به ثبات در منطقه متعهد است.

وی گفت: «ژنرال محمد ثانی الرومیثی، رئیس ستاد نیروهای مسلح امارات متحده عربی و من در بسیاری ازموضوعات نگران کننده و بسیاری از اهداف مشترک هستیم. به عنوان مثال، ما هر دو به دنبال دفاع برابر حملات پهپادها به نیروهای خود هستیم. این حوزه‌ای است که ما باید در آن به پیشرفت خود ادامه دهیم زیرا فناوری پشت این حملات همچنان در حال بهبود است. گفت‌وگوهای من بر پایه استحکام پیوند با نیروهای مسلح امارات متحده عربی بوده و این مشارکت در زمین، هوا و دریا آشکار است و از هر دو طرف توان بالقوه بالایی دارد.»

ژنرال کوریلا با تاکید بر اهمیت مشارکت نظامی آمریکا و امارات گفت که سنتکام قاطعانه به ثبات در منطقه متعهد است.

در همین زمینه، سنتکام چندی قبل از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با امارات متحده عربی در خلیج فارس خبر داده بود. این رزمایش دریایی ۱۰ روزه مشترک در منطقه تحت پوشش سنتکام به نام «مدافع آهنی» برگزار شد. امارات متحده با وجود خریدها هنگفن نظامی، کماکان نیازمند کمک‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکاست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید