اخیرا قطع درختان در تهران توسط نهادهای دولتی و خصوصی بیشتر شده و این موضوع با واکنش مسئولان شهری از جمله شورای شهر و شهرداری تهران همراه بوده است.

شهردار تهران به درخت‌کشی واکنش نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شهردار تهران نسبت به مسئله قطع درختان در پایتخت واکنش نشان داد و گفت: هر کسی که به درختان صدمه بزند حتما مسیر قانونی در مواجهه با او را طی خواهیم کرد.

علیرضا زاکانی، در مورد اپیدمی قطع درختان در پایتخت اظهار کرد: اتفاقی که در خیابان ولیعصر رخ داد که یک نفر به خودش جرأت می‌دهد در خیابان ولیعصر چنین کاری کند (خشک کردن چند اصله درخت قدیمی) یک اتفاق نادر است که با معرفی ما، توسط دستگاه قضایی به اشد مجازات محکوم شد.

به موضوع فضای سبز بسیار حساسیم

وی با بیان اینکه ما نسبت به موضوع فضای سبز و درختان بسیار حساسیم، تصریح کرد: جرایم فوق‌العاده بالایی برای صدمه زدن به درختان در نظر گرفته شده است.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود دانشگاه الزهرا(س) حتی یک ریال هم جریمه‌اش را پرداخت نکرده، گفت: محل صدمه زدن به درختان مهم نیست که در کجا این اتفاق افتاده اما در هر کجایی که به درختان صدمه بزنند حتما مسیر قانونی برای مواجهه با آن طی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نباید قوانین سختگیرانه‌تری اعمال کنید، افزود: در حال حاضر قوانین سختگیرانه است و اگر کسی متوجه این حجم سختگیری قانون باشد هزار سال هم به سراغ این کار (خشک و قطع درختان) نمی‌رود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید