رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد از ایالات متحده گفت: واشنگتن از مردم اوکراین به عنوان «گوشت دم توپ» استفاده می‌کند.

حمله تند پوتین به آمریکا به دلیل ارسال سلاح به اوکراین
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز سه‌شنبه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) آمریکا را به گسترش جنگ در اوکراین متهم کرد.

 آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین است

آقای پوتین در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مسکو گفت: «وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که ایالات متحده در تلاش است تا این درگیری را طولانی‌تر کند.»

وی با انتقاد از ایالات متحده به دلیل ارسال سلاح به کی‌یف افزود واشنگتن از مردم اوکراین به عنوان «گوشت دم توپ» استفاده می‌کند.


مقامات آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بودند که دور جدیدی از کمک‌های نظامی را، که بالغ بر یک میلیارد دلار می‌شود، در اختیار اوکراین می‌گذارند. کمک‌های نظامی ارسال شده توسط دولت جو بایدن، با احتساب کمک‌های تازه، از ژانویه سال ۲۰۲۱ به این سو به ۹٫۸ میلیارد دلار رسیده است.


ایالات متحده حمایت‌های اقتصادی و نظامی کلیدی خود را به کی‌یف ادامه داده و در هفته‌های اخیر توپخانه‌های دقیق و دوربردی را به اوکراین ارسال کرده است. کارشناسان می‌گویند تجهیزات جدید به نیروهای اوکراینی اجازه داده تا تأسیسات پشتیبانی و تدارکاتی روسیه را در عمق قلمرو این کشور مورد حمله قرار دهند.

در جدیدترین موارد این حملات، روز گذشته انبار مهمات نیروهای روسی در شبه‌جزیره کریمه هدف قرار گرفت. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی انفجارهای عظیم و ابرهای دود سیاه در هوا در این محل را نشان می‌دهند. این در حالی است که در هفته گذشته نیز یک پایگاه هوایی روسیه در کریمه هدف قرار گرفت که طی آن دستکم ۹ جنگنده روسی منفجر شدند.

اوکراین مستقیماً مسئولیت هیچ یک از حوادث کریمه را برعهده نگرفته است، با این حال مقامات ارشد و فرماندهان ارتش آن تلویحاً دخالت این کشور را در این انفجارها پذیرفته‌اند.

روسیه در فوریه گذشته با امید به تصرف برق‌آسای کی‌یف و سرنگونی دولت زلنسکی به اوکراین حمله کرد. با این حال در پی مقاومت نیروهای اوکراینی و حمایت همه‌جانبه غرب از این کشور، ارتش روسیه در اشغال پایتخت ناکام ماند و اکنون گرفتار یک جنگ فرسایشی در شرق و جنوب اوکراین شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید