کاشان از شهرهای زیبا، خوش آب و هوا و تاریخی کشورمان است، در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری شهر کاشان پرداخته ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

مکان های دیدنی کاشان که باید به آنجا سفر کنید! / عکس

به گزارش سلام نو؛ کاشان شهر خوش رنگ و بوی ایران با قدمتی کهن، نگین گردشگری ایران است و نقش مهمی در جذب توریست را ایفا می کند. کاشان یکی از شهرهای محبوب باستانی تاریخی ایران که به نقش و نگار و گل و گلابش معروف است با ۷۵۰۰ سال قدمت جزو قدیمی ترین شهرهاست و تا به امروز هم بافت تاریخی خودش را حفظ کرده است.

بیشترین بازدیدها از شهر کاشان در نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه خرداد ماه یعنی در فصل گلاب گیری صورت می‌گیرد. در زمان این مراسم  سنتی که جزو تماشایی‌ترین و البته دیرینه‌ترین آیین‌ها و مراسم ایران زمین است، عده ی زیادی از شهرها و کشورهای مختلف دور و نزدیک را گردهم می آورد. میخواهیم امروز باهم به مکان های دیدنی کاشان بریم .

تپه سیلک

در جنوب غربی کاشان تپه ای موسوم به سیلک قرار دارد ، یک مکان تاریخی که نمایانگر تمدن ایرانی است . این تپه ،باقی‌مانده زیگورات باستانی ایران می‌باشد . در واقع نام اولین تمدن در ایران مرکزی بوده که در کاشان می‌زیسته سیلک بوده است به همین سبب این تپه ۷۵۰۰ ساله سیلک نام گرفته است.

در گذشته ای دور، این تپه ها مقبره ای برای انسان های عصر باستان بوده اند که دو ردیف الف و به تقسیم می شوند و شواهد حاکی از آن است که قدمت این مقبره ها به ترتیب ۳۵۰۰ هزار سال و ۳۰۰۰ است.این تپه های سفالی ساخت شده از سفال و گل، عبادتگاهی برای ایرانیان بوده است که پس از سیلی عظیم سر از خاک بیرون آورده است.

باغ فین

باغ فین شاهکاری از معماری ایرانی باغی زیبا و دیدنی در شهر کاشان که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این باغ زیبا با درخت های سر سبز از گذشته های دور و در سلطنت های مختلف ،اقامت گاه شاهان بسیاری بوده است امروزه هم میان گردشگران محبوبیت فراوانی دارد.

حمام فین کاشان هم که حتما نام امیر کبیر را نیز در کنارش شنیده اید در این عمارت بهشتی وجود دارد.این حمام بد نام،معماری خاصی ندارد و برای خدمه بوده است  بیشتر بدلیل پیشینیه ی تاریخی اش ، مرگ امیر کبیر در این حمام مورد توجه گردشگران قرارگرفته است و در واقع حمامی که مختص اشراف زاده هی بوده است در قسمت دیگری وجود دارد که البته بعدها و در زمان قاجار به این عمارت اضافه شده است.

لیست جاذبه های گردشگردی کاشان + عکس

حمام سلطان احمد

قبل از بازدید از خانه های معروف کاشان بهتر است سری به حمام به یادگار مانده از سلجوقیان بزنید و از هنر و سلیقه به کار رفته در این معماری با شکوه لذت ببرید.

ترکیب زیبا و ماهرانه گچ بری و کاشی کاری ها در کنار دیوارنگاری های زیبا، کاشی‌های آبی فیروزه‌ای، طاق های گنبندی و شیشه های رنگی بی شک جزو لوکیشن هایی است که عکس هایی زیبا به آلبومتان اضافه می کند.

این اثر تاریخی زیبا در نزدیکی بناهای تاریخی خانه بروجردی‌ها، خانه عباسیان و خانه طباطبایی‌ها است و می توانید بعد از بازدید از این حمام تاریخی با پای پیاده به این خانه ها بروید.

خانه های تاریخی کاشان از خانه بروجردی ها تا طباطبایی ها و عباسیان

یکی از مکان های دیدنی کاشان خانه های تاریخی این شهر است که هر کدام دنیایی از زیبایی را در خود جای داده اند و دیدن آن را نباید از دست داد.

خانه بروجردی ها

قدمت خانه بروجردی‌های به دوران قاجار بر می گردد،  این خانه با بادگیرهای هلالی و کلاه فرنگی از یادگارهای معماری ایرانی است که بر روی دیوارهای آن نقش هایی با رنگ روغن و آبرنگ حک شده است.

خانه طباطبایی‌ها 

خانه طباطبایی‌ها  از دیگر بناهای تاریخی کاشان است که در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار در ۱۸ سال ساخته شده است.

عده ای این بنا را اثر عشق می خوانند و می گویند این خانه هدیه داماد برای نوعروس خود بوده است.، خانه ای با پنجره‌های مشبک و رنگی، گچبری‌ها و آیینه‌کاری‌هایی که کم نظیر است.

لیست جاذبه های گردشگردی کاشان + عکس

خانه عامری‌ها

خانه عامری‌ها یکی دیگر از خانه های تاریخی کاشان است که بلندترین بادگیر را دارد و به همین دلیل شهرت دارد، این خانه که ۸۵ اتاق دارد امروز تبدیل به هتل سنتی شده است و حداقل باید یک وعده غذا را در تالار آیینه‌سرای این خانه تجربه کرد.

بازار سنتی کاشان

سر زدن به بازار یکی از تفریح ها در هنگام سفر است اما بازدید از بازار شهرهای تاریخی همچون کاشان برایتان شگفتی های زیادی دارد و از جاذبه های دیدنی است.

با بازدید از بازار کاشان می توانید بناهای تاریخی درون این بازار را ببینید، همچون کاروانسرای میرپنج، مسجد میدان میرعماد، تیمچه صباغ، تیمچه معروف امین‌الدوله، حسینیه سوراخ ریسمان.

قمصر کاشان را فراموش نکنید

اگر در زمان گلاب‌گیری به کاشان می روید رفتن به قمصر کاشان را از دست ندهید،  در این بازدید می توانید گلاب‌گیری را از نزدیک تماشا کرده و در مزرعه های صورتی گل محمدی قدم بزنید و از عطر این گل ها سرمست شوید.

این ها تنها جاذبه های دیدنی در شهر کاشان است، برای سفر به این شهر زیبا بهتر است تا بازدید از ابیانه، نیاسر، خرمدشت و ... را در برنامه خود قرار بدهید تا جاذبه های گردشگری این دیار زیبا را ببینید و لحظاتی زیبا برای خود رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید