دنت یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفداری است که به طرق مختلفی تهیه می شود و عمدتاً افراد به صورت آماده از بازار تهیه می کنند، در این مطلب طرز تهیه دنت بیسکوییتی را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

نحوه درست کردن دسر دنت بیسکوییتی در منزل به سبک بازاری + طرز تهیه

به گزارش سلام نو، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دنت از جمله دسرهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار به خصوص در میان کودکان است که هم به عنوان میان وعده و هم برای صبحانه مصرف می‌شود. دسر دنت در انواع طعم‌های شکلاتی، وانیلی، قهوه، توت فرنگی، بیسکوئیتی و... در بازار موجود است که هر کدام طعم و مزه خاص خود را دارند. دنت همچنین برای تهیه انواع دسرهای میوه‌ای و یا فیلنگ کیک به کار می‌رود.

از این میان دنت شکلاتی و یا دنت بیسکوئیتی محبوبیت بیشتری در میان افراد دارد. شما می‌توانید به‌راحتی و با صرف زمان کمی در منزل یک ظرف دنت خوشمزه و خانگی تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه دنت خانگی با طعم بیسکوئیت همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه دسر دنت خانگی

شیر: ۱ لیوان

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۱ قاشق چای‌خوری

بیسکوئیت پتی‌پور: ۴ دانه

وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

نشاسته ذرت

نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

نکات مربوط به بیسکوئیت

بیسکوییت

بیسکوئیت پتی پور ازجمله محصولاتی است که برای تهیه انواع دسر و چیز کیک از آن استفاده می‌شود و به دو صورت وانیلی و کاکائویی در بازار موجود است. برای تهیه این دسر می‌توانید به جای بیسکوئیت پتی پور از بیسکوئیت مادر هم استفاده کنید.

طرز تهیه دسر دنت خانگی

دنت خانگی

۱ ـ برای شروع کار ابتدا شیر را داخل یک قابلمه بریزید؛ سپس شکر، نشاسته ذرت و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید. با همزن دستی یا چنگال خوب هم بزنید تا همه مواد به صورت یک‌دست در شیر مخلوط شوند؛ سپس قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شیر گرم شود و شروع به بخار کردن کند.

۲ ـ بعد از اینکه بخار شیر بلند شد، بیسکوئیت‌ها را که از قبل با گوشت‌کوب یا دستگاه آسیاب پودر کرده‌اید، به شیر اضافه کنید و باز هم بزنید تا وقتی که مواد داخل قابلمه به غلظت مورد نظرتان برسد و شروع به جوشیدن کند.

۳ ـ در این مرحله اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید مایه دسر کمی از حرارت بیفتد؛ سپس خامه را که از قبل از یخچال خارج کرده‌اید و به دمای محیط رسیده است، همراه با وانیل به قابلمه دسر اضافه کنید و هم بزنید تا خامه کاملا با مواد دسر مخلوط شود.

۴ ـ دسر دنت بیسکوئیتی شما در این مرحله آماده است. دسر را در حالی که داغ است، داخل ظرف‌های مورد نظرتان بریزید و آن را به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا ببندد؛ سپس میل کنید؛ نوش جان./ فرارو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید