چین قصد دارد که جنگنده‌های نسل پنجم J-۲۰ خود را به امارات عرضه کند.

چین جنگنده‌های نسل پنجم J-۲۰ به امارات می فروشد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، به نوشته وبسایت چینی «سینا» پکن آماده است تا در صورتی که آمریکا بیش از از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات طفره رود، جنگنده‌های نسل پنجم J-۲۰ خود را به ابوظبی عرضه کند.

به نوشته این رسانه، مشکلاتی در سد راه خرید جنگنده‌های اف-۳۵ از آمریکا پیش روی امارات قرار دارد و هنوز ابوظبی و واشنگتن قرارداد خرید این جنگنده‌ها را امضاء نکرده‌اند، هرچند به طور شفاهی فروش این جنگنده‌ها به امارات از قبل اعلام شده بود.

این وبگاه چینی در ادامه نوشت: «ایالات متحده آمریکا ممکن است نگرانی‌های اسرائیل را در این خصوص در نظر بگیرد، زیرا تل آویو نمی‌خواهد همسایگان عرب خود در منطقه آخرین تکنولوژی تجهیزات نظامی را در اختیار داشته باشند».

سینا افزود: «چین می‌تواند از این موقعیت به نفع خود استفاده کند. دولت بایدن فروش گسترده سلاح به امارات را متوقف کرده و روابط دو طرف در شرایط خوبی قرار ندارد. از سوی دیگر غیبت آمریکا در نمایشگاه دفاعی ابوظبی تردیدها درباره نامساعد بودن روابط طرفین را به یقین تبدیل کرد. بنابراین اگر آمریکا آماده فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات نیست، پس چین می‌تواند جنگنده‌های J-۲۰ خود رادر اختیار اماراتی‌ها قرار دهد».

به نوشته وبگاه سینا، ایالات متحده این سیگنال را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال کرده است که نمی‌تواند متحد دائمی این کشورها باشد، واشنگتن بدون هیچ توضیحی تصمیمات خود را لغو می‌کند و واضح است که در این شرایط کشورهای عربی نیز این سیگنال دریافت خواهند کرد و به این نتیجه خواهند رسید که شرکای قابل اعتمادتری در جهان وجود دارد.

گفتنی است که اولین حرف و حدیث‌ها درباره فروش جنگنده‌های اف-۳۵ میان امارات و آمریکا در دوره دونالد ترامپ در پی توافق سازش میان ابوظبی و امارات به میان آمد و از آن زمان تاکنون این معامله هیچ پیشرفتی نداشته است.

چنگدو J-۲۰ (اژدهای بزرگ) مهم ترین محصول فناوری نظامی چین است که در دهه گذشته با سرعتی بی سابقه رشد کرده است. چین پس از ایالات متحده و روسیه سومین کشور در جهان است که نسل پنجم هواپیمای جنگی رادارگریز را توسعه داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید