وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با همتای سوری خود اظهار داشت که تمام طرف‌ها باید بر سر میز مذاکره بنشینند و گفتگو کنند.

ترکیه خواستار پایان جنگ در سوریه شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس،‌ «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لتونیایی خود در آنکارا به مسئله مصالحه با کشور سوریه اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره اظهار داشت: «تمامی طرف‌ها باید بر سر میز مذاکره بنشینند و به جنگ در سوریه پایان دهند.»

مولود چاووش اوغلو در بخش دیگری بیان کرد: «معارضان [سوریه] به ترکیه اعتماد دارند و ما هیچ‌گاه آن‌ها را تنها نگذاشته‌ایم، بلکه گفتیم که تفاهم شرط برقراری ثبات و صلح دائم در سوریه است.»

وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در نشست جنبش غیرمتعهدها گفته بود که دیدار کوتاهی با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه داشته است.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از چاووش اوغلو نوشته بود: «ما باید به نوعی، بین معارضان و نظام سوریه مصالحه برقرار کنیم. در غیر این صورت، صلح دائمی [در این کشور] وجود نخواهد داشت.»

وی همچنین گفته بود باید دولت قدرتمندی وجود داشته باشد که از تجزیه سوریه جلوگیری کند و اراده‌ای که بتواند کنترل همه اراضی را به دست گیرد و این مسئله، جز از طریق اتحاد میسر نیست.

این اظهارات با مخالفت شدید معارضان در سوریه همراه شد تا جایی که گروه‌های معارض مستقر در شمال سوریه پرچم ترکیه را به آتش کشیدند و در شهرهای شمالی سوریه دست به تظاهرات علیه ترکیه زدند.

گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) نیز در بیانیه‌ای به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه واکنش نشان داده بود و این سخنان را به‌شدت محکوم کرده بود.

این گروه تروریستی در بخشی از بیانیه خود، اظهارات چاووش اوغلو را «درخور اصول سیاست‌های ترکیه» ندانسته بود و بر لزوم مخالفت با دولت دمشق تأکید کرده بود.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید