در ذهن خیلی از افرادی که یادگیری زبان انگلیسی رو تازه شروع کردن و یا حتی مدتی هست که از یادگیری انگلیسیشون میگذره، این سوالات ممکنه وجود داشته باشه که اصلا آخر زبان خوندن چه اتفاقی میوفته؟

چرا باید آزمون آیلتس رو انتخاب کنیم؟


در ذهن خیلی از افرادی که یادگیری زبان انگلیسی رو تازه شروع کردن و یا حتی مدتی هست که از یادگیری انگلیسیشون میگذره، این سوالات ممکنه وجود داشته باشه که اصلا آخر زبان خوندن چه اتفاقی میوفته؟ آیا من شرایط رسیدن به آزمون آیلتس رو دارم؟ یا اینکه اصلا آزمون آیلتس به چه دردی من می خوره و مگه باهاش چه کاری میشه کرد؟

از موقعی که آزمون آیلتس معرفی و برگزار میشه، تا به همین امروز شاید میلیون ها نفر در اون شرکت کردن و خیلی ها در ابتدا رد شدن و خیلی ها هم موفق به کسب نمره قبولی شدن. در این مقاله کوتاه قصد داریم دلایلی که چرا آزمون آیلتس رو انتخاب می کنیم رو مطرح کنیم.


آیلتس یک آزمونِ معتبرِ بین المللی

باید بگیم که آزمون آیلتس که مخفف سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی  (International English Language Testing System)هست، یک آزمون بین المللیه که در تمام دنیا مورد تاییده و از اونجایی که از اعتبار جهانی بالایی برخورداره وحتی کشور ایالات متحده هم اون رو میپذیره، معمولا اولین انتخاب معتبرترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی سراسر دنیا به ویژه اونهایی هست که در انگلیس، استرالیا، کانادا، نیوزلند و خیلی کشورهای دیگه ست.

چرا باید آزمون آیلتس رو انتخاب کنیم؟

آیلتس یک آزمون بی نقص و عادلانه

بدون تردید میشه گفت که آیلتس یکی از عادلانه ترین آزمونی هایی هست که در سراسر دنیا برگزار میشه چرا که تمامی شرایط یک آزمون درست و استاندارد رو برای فردی که قصد شرکت در اون رو داره فراهم میکنه.

موقع آزمون شفاهی آیلتس معمولا فرد آزمون دهنده در یک اتاق در بسته و آرام مقابل فردی که ازش امتحان میگیره قرار داده میشه و در این شرایط معمولا محیط آرام و بدون هر گونه عاملی که باعث حواس پرتی برای داوطلب میشه برای اون محیا شده.

نکته دیگه اینکه تفاوت های فرهنگی در این آزمون باعث نمیشه که نمره ای از شما کم بشه چرا که همه ی الهجه ها از جمله لهجه های استاندارد امریکایی و بریتانیایی در لیسنینگ آزمون آیلتس شنیده میشه و برای اسپیکینگ هم میتونین با لهجه یا بی لهجه صحبت کنین و لهجه ها برتری ای به همدیگه ندارن؛ این تلفظ صحیح هست که مهمه. موضوع دیگه اینکه سوالاتی که در طول آزمون از افراد پرسیده میشه، به دفعات استفاده شده و از قبل مورد بررسی دقیق قرار گرفتن تا خطا یا مشکلی نداشته باشن. پس حوزه ی موضوعات گفتگو هم مشخصه.


کوتاه بودن زمانِ برگزاری و اعلام نتایج آزمونِ آیلتس

از جمله ویژگی های جالب توجه آزمون آیلتس که زبان آموزان انگلیسی باید به اون توجه بیشتری داشته باشن، نسبتا کوتاه بودن این آزمون هست. مدت زمان برگزاری آیلتس حدودا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه هست و چندان باعث خستگی افراد شرکت کننده در اون نمیشه. درضمن، آزمون شفاهی که تقریبا یک ربع طول میکشه در روز دیگه ای برگزار میشه. این درحالیه که آزمون هایی مثل تافل، PTE یا CAE خیلی بیشتر طول میکشن و تازه آزمون شفاهی یا Speaking هم در همون نوبت در کنار مهارت های دیگه برگزار میشه و همچنین باید با کامپیوتر صحبت کنین و در مقابل یک انسان قرار نمیگیرین.

نتیجه آزمون کتبی در ۱۳ روز کاری و آزمون کامپیوتری در ۳ الی ۵ روز کاری اعلام میشه.

چرا باید آزمون آیلتس رو انتخاب کنیم؟

فراوانی مراکز برگزاری آزمون آیلتس

تعداد زیادی مراکز رسمی برگزاری آزمون آیلتس در سراسر دنیا وجود داره و میشه از بین بیش از ۴۵ کشور، یکی رو برای شرکت در این آزمون معتبر انتخاب کرد. کشور عزیزمون ایران هم دارای مراکز زیادی هست و حتی در شهرستان ها هم مراکز زیادی برای برگزاری وجود داره.

نتیجه مهم و تاثیر گذار شرکت در آزمون آیلتس

در طراحی آزمون آیلتس تلاش شده تا توانایی برقراری ارتباط با دیگران به درستی سنجیده بشه. برای همین هست که این آزمون ضمن معتبر بودن، محبوبیت بالایی رو بین متقاضیان داره و همینطور یک معیار موثق برای اعتبارسنجی افرادی هست که در تلاش برای مهاجرت و یافتن کار و شروع زندگی جدید در کشورهای دیگه هستن.

سخن پایانی: آیلتس یک آزمون مهم و پرطرفدار

اگه بهتون بگن که یک آزمون وجود داره که با قبولی در اون می تونید شانس پذیرفته شدن تو بیش از نه هزار سازمان رو در بین ۱۴۰ کشور جهان داشته باشید چه کار می کردید؟ بله درسته این آزمون چیزی جز آیلتس نیست.

آیلتس یک آزمون مطمئن و عادلانه زبان انگلیسی هست که توانایی های شما در زمینه یادگیری زبان رو در مدتی که براش تلاش کردید به چالش میکشه. آزمون آیلتس چهار مهارت رایتینگ، ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ رو به صورت مجزا ارزیابی کرده و داوطلبان این آزمون متناسب با نیازشون، بین دو ماژول آکادمیک و عمومی یکی رو میتونن انتخاب کنن.

اگه به دنبال منابع معتبر و قابل اعتماد برای آموزش آیلتس هستین و یا به دنبال یافتن یک مرجع با سابقه برای گذروندن دوره آنلاین IELTS یا سلف استادی با پکیج آیلتس می گردید، بهتون توصیه می کنیم همین امروز با کارشناسان ما در آکادمی زبان اکسیر تماس بگیرید و یک مشاوره روشن گر میهمان ما باشید.

ما می تونیم به کمک آزمون تعیین سطح، خلاءهایی که باعث شده تا از موفقیت در این آزمون معتبر باز بمونید رو پیدا کنیم و یا اینکه سریع ترین راه برای رسیدن به نمره قبولی در آیلتس رو در مدت زمان کوتاه به شما معرفی کنیم.

وب سایت و شبکه های اجتماعی آکادمی زبان اکسیر و اساتید فعال ما یعنی استاد سجاد حسینی و محمود مهرعلیان حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه آموزش زبان انگلیسی و آمادگی آیلتس هست که توصیه می کنیم حتما به آنها سر بزنید. توصیه می کنیم که پیشنهادهای شگفت انگیز و شرایط ویژه ای که برای زبان آموزان عزیز در نظر می گیریم رو از دست ندید. پس همین الان امتحان کن:

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی ۸۴۶ صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس ۳۹۲ صفحه ای اکسیر
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • ۸۰۰ مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  • دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام، آپارات و یوتوب اکسیر
  • دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموز
  • دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس
  • دوره رایگان معجزه ی مرور
  • دوره رایگان ماشین چهارچرخه ی یادگیری زبان
  • دوره رایگان دیکشنری خواری


یک نکته دیگه!

آکادمی زبان اکسیر با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، ارایه دهنده ی دوره های آموزش حضوری و آنلاین به تمامی علاقه مندان به زبان های خارجیه و با این امر امکان آموزش رو برای تمامی دوست داران زبان در داخل و خارج از ایران فراهم کرده. اکسیر هنوز بهترین نیست اما به تجربه بهترین ها اکسیر رو انتخاب کردند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید