مربا انجیر یکی از مرباهای خوشمزه ای است که اکثر افراد به صورت آماده از بازار تهیه می کنند، در این مطلب طرز تهیه مربا انجیر را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه درست کردن مربا انجیر به سبک بازاری + آموزش قدم به قدم
به گزارش سلام نو، مربا انجیر یکی از انواع مرباهای محبوب در سراسر جهان است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا انجیر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مربا انجیر

انجیر ۱ کیلوگرم

شکر ۷۰۰ گرم

آب ۱ لیوان

آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربا انجیر

مرحله اول

برای تهیه مربا انجیر خوشمزه در ابتدای کار انجیرها را می شوییم و بدون کوتاه کردن دمشان آنها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده، سپس اجازه می دهیم شیره جوش بیاید و کمی غلیظ شود. حالا با سوزن چند سوراخ ریز روی انجیرها ایجاد می کنیم و زمانی که شیره غلیظ شد به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

سوراخ هایی که روی انجیر ایجاد می کنیم، به خاطر این است که در حین پخت شیره درون انجیر نفوذ کرده تا انجیرها حالت چروکیده پیدا نکند و شکل خود را حفظ کنند. در ادامه حرارت را به ملایم کاهش می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم انجیرها به مدت ۳۰ دقیقه درون شیره بپزند. پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش تازه را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم مربا به مدت ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مربا در دمای محیط بماند و کاملا خنک شود. در صورت تمایل برای یکدست شدن مربا می توانید آنرا از صافی رد کرده تا دانه های انجیر جدا شود.

مرحله ششم

زمانی که مربا کاملا خنک شد، یک ظرف درب دار شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم و مربا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر درب ظرف را محکم می بندیم، سپس مربا را درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید