سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کنترل منطقه «اودی» در خارکیف اوکراین خبر داد.

روسیه منطقه «اودی» اوکراین را تصرف کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی در مسکو با اشاره به تداوم اقدامات نیروهای نظامی این کشور در جریان عملیات ویژه در اوکراین اعلام کرد: حدود ۴۰ سرباز تیپ ۶۶ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه دونتسک از پای درآورده و منطقه «اودی» در خارکیف را نیز تصرف کردیم.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه در این حملات حدود ۳۰۰ سرباز اوکراینی مجروح شدند، افزود: ۳۵ سرباز نیز در منطقه هرسون از پای درآمده و ۱۵ فقره تجهیزات نظامی نیز در این منطقه منهدم شده اند.

در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوافضای ارتش این کشور با موشک های بسیار دقیق محل استقرار مزدوران خارجیِ ارتش اوکراین را در شهرک «زولوچیف» در منطقه «خارکوف» اوکراین را هدف قرار داده است.

بنا بر این بیانیه، در این حملات دست کم ۱۰۰ شبه نظامی خارجی کشته و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. بیشتر این مزدوران اهل لهستان و آلمان بودند.

در این بیانیه همچنین آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته، پدافند هوایی ارتش این کشور ۲ پهپاد و ۲ موشک ارتش اوکراین را بر فراز آسمان جمهور خلق دونتسک رهگیری و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز یکشنبه اعلام کرده بود که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکنون ۲۶۷ هواپیما، ۱۴۸ بالگرد، ۱۷۳۸ پهپاد، ۳۶۵ سامانه ضدموشکی، ۴۳۰۳ تانک و دیگر خودروهای زرهی جنگی، ۷۹۸ سامانه پرتابگر چندمنظوره راکت، ۳۲۹۸ خمپاره‌انداز و توپخانه، و همچنین ۴۸۸۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید