باتوجه به اینکه عذبستان سعودی در حال تلاش برای بهبود روابط با تهران است، وزارت خارجه کویت سفیری تازه برای کشورش در تهران منصوب کرد.

کویت پس از ۶ سال قطع ارتباط سفیر جدید معرفی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، تجدید روابط بین کویت و ایران در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی به دنبال بهبود روابط با تهران است.

ایران و کویت روز یکشنبه اعلام کردند که کویت سفیر خود را در ایران منصوب کرده است. این اتفاق پس از گذشت بیش از شش سال به دنبال فراخواندن سفیر ارشد کویت در تهران در همبستگی با عربستان سعودی به دنبال قطع روابط با جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۶ میلادی رخ داده است.

بدر عبدالله المنیخ

سفیر جدید کویت در تهران منصوب شد

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران «بدر عبدالله المنیخ» سفیر تازه کویت در ایران روز شنبه استوارنامه خود را به «حسین امیرعبداللهیان» وزیر اور خارجه تازه ایران در تهران تسلیم کرد. وزارت خارجه کویت منصوب شدن سفیر تازه آن کشور در تهران را تایید کرده است.

ایران در حال حاضر یک سفیر در کویت دارد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی کشور قدرتمند سنی برای بهبود روابط با ایران شیعه تلاش می‌کند. دو کشور در مناقشات منطقه‌ای در حال درگیری و رقابت با یکدیگر بوده اند.

کویت

ریاض در ژانویه ۲۰۱۶ میلادی پس از حمله معترضان ایرانی به سفارت عربستان در ایران به دنبال از اعدام یک روحانی برجسته شیعه توسط عربستان سعودی روابط خود را با تهران قطع کرد. در آن زمان کویت سفیر خود در ایران را فراخواند، زیرا دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روابط خود را کاهش دادند تا حمایت‌شان را از ریاض نشان دهند. کویت در مقایسه با سایر همسایگان ایران روابط نسبتا خوبی را با آن کشور حفظ کرده است.

یک مقام ارشد اماراتی ماه گذشته گفت که امارات متحده عربی در تلاش است تا سفیری به ایران اعزام کند، زیرا به دنبال بازسازی روابط میان دو کشور پس از سال‌ها خصومت است. عربستان سعودی سال گذشته مذاکرات مستقیم با ایران را آغاز کرد. وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی گفته است که در پنج دور مذاکرات با میانجیگری عراق پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما این پیشرفت‌ها کافی نیستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید