گاهی اوقات کودکان و فرزندان ما از روی کنجکاوی یا در فضای مجازی فیلم ها و عکس های مبتذل تماشا می کنند؛ در این مطلب به شرح بهترین نوع برخورد والدین در این ماجرا پرداخته ایم.

اگر کودکمان فیلم مستهجن دید چگونه با او برخورد کنیم؟

به گزارش سلام نو، نخستین گام در برخورد با بچه‌ای که فیلم و عکس مبتذل دیده این است که خود والدین آرامششان را حفظ کنند و رفتاری توام با شتاب‌زدگی، عصبانیت،‌خشم، تهدید، تنبیه و تحقیر نشان ندهند!

خیلی از کودکان این روزها به دلیل اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت ، غیرقابل کنترل شده‌اند. بچه‌های دیگری هم هستند که به دلیل کنجکاوی به جستجو در سایت‌ها و فضاهای مختلف اینترنتی روی آورده‌اند که والدینشان را نگران می‌کنند.

واکنش والدین در برابر بچه‌ای که فیلم و عکس مستهجن دیده،‌ چگونه باشد؟

مخاطبان فارس پرسشی را با این مضمون که با کودکی که فیلم و عکس مبتذل دیده، چگونه رفتار کنیم؟ در خبرگزاری فارس پرسیده‌اند. «آذر دخت داوری» ، روانشناس بالینی و پژوهشگر حوزه کودک در پاسخ به سوال مخاطبان «فارس من» درباره نوع درست عکس‌العمل والدین نسبت به بچه‌هایی که محتواهای نامناسب دیده‌اند،‌ می گوید:‌ «قدم اول این است که آرامش خود را حفظ کنیم چون بچه‌ای که برای نخستین بار یا دفعات اول چنین محتوایی را دیده ، برداشتی هم از آن ندارد. بنابراین نباید حساسیت نشان داد».

وی در ادامه می‌گوید:‌ «عکس‌العمل‌های با شتاب زدگی، عصبانیت و خشم نسبت به بچه، دعوا، درگیری، بحث ، مشاجره، تهدید یا تحقیر کردن بچه تنها باعث آسیب پذیرتر شدن او می شود. چرا که این بچه‌ها گناهی ندارند و والدین می‌بایست مراقبت بیشتری از آنها داشته باشند. در گام بعدی والدین می‌بایست در ارتباط با سوالاتی که بچه‌ها دارند و چیزهایی که دیده‌اند، توضیحاتی در حد نیاز به آنها بدهند و اگر هم بچه آسیبی در این زمینه دیده، او را نزد متخصص کودک ببرند»

داوری همچنین می گوید: «مادر و پدر اگر بتوانند ارتباط موثر و صمیمی بدون سوگیری، ارزیابی ، عصبانیت، ناراحتی و قضاوت با فرزندشان داشته باشند، بچه ها کنجکاوی‌هایشان را در سوال پرسیدن با آنها ارضا می کنند و به سراغ جستجوهای ناامن اینترنتی و کارهای پنهانی نمی‌روند.»

شما هم می‌توانید پرسش‌هایتان را در سامانه «فارس‌من» ثبت کنید تا در اولین فرصت در گفت‌وگو با کارشناس مربوطه به سوال شما پاسخ داده شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید