دور جدید مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران و برجام هفته گذشته به پایان رسید و با انتشار اخبار مثبتی از این مذاکرات قیمت ها در بازارهای مالی کاهشی شد.

ریزش قیمت سکه در بازار / سکه امامی و تمام بهار آزادی چقدر ارزان شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر قطعه سکه امامی از ابتدای هفته تاکنون ۷۰۵ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۵۰۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

به دنبال ادامه انتشار خبرهای مثبت از مذاکرات برجام و کاهش قیمت دلار در بازار، قیمت سکه نیز در بازار ریزشی شد.

تحلیلگران معتقدند سیگنال‌های برجامی موجب شده معامله‌گران به آینده برجام امیدوار شوند. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز در توییتی نوشت: تحریم‌ها علیه ایران ممکن است به‌زودی برداشته شوند. اما در مورد تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌شود چنین گفت. تنها بخشی از آنها مربوط به اوکراین است. غرب، خط مشی مستقل روسیه را یک چالش راهبردی می‌داند و به سختی اعمال تحریم‌ها را کنار می‌گذارد.

قیمت سکه امامی در بازار چند؟

بنا به این گزارش، هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران با کاهش ۱۵۱ هزار تومانی روبه‌رو شد و تقریبا به کف کانال ۱۴ میلیون تومان رسید.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت دارد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۱۳ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان فروخته می‌شود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی دیروز افت ۳۱۱ هزار تومانی را تجربه کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر قطعه سکه امامی از ابتدای هفته تاکنون ۷۰۵ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۵۰۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

از سوی دیگر، نیم‌سکه دیروز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و در بازار با قیمت ۴ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان به فروش رفت.

پیش از این محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده بود: با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین اخبار مثبت در خصوص مذاکرات هسته ای قیمت ارز در روزهای آینده افزایشی نداشته باشد و همین موضوع در تثبیت یا کاهش قیمت طلا و سکه اثرگذار باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید