به گفته محمدمسلم وافی نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور، تا ۲۰ سال آینده ایران سومین کشور پیر جهان خواهد بود.

سرعت طلاق در این ۵ شهر به شدت بالا است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور گفت: براساس روند افزایشی نرخ باروری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۶ باید از ۱.۶ به ۲.۱ برسد و ۱۰ میلیون موالید برسد.

محمدمسلم وافی در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی با اشاره به اینکه سال ۱۹۵۰ آمریکا به عنوان مذهبی‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شد اظهار داشت: به واسطه نگارش دو کتاب توسط آلفرد کینزی، جنبش زنان، تولید انبوه وسایل ضدبارداری، قانون طلاق بی‌دلیل و ظهور تلویزیون‌های کابلی در آمریکا انقلاب جنسی رقم خورد و عملا خانواده در آمریکا دچار فروپاشی شد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های آمریکا برای جبران این فروپاشی اصلاح روند گذشته و تخریب روندهای دیگر بود که با راه‌اندازی یک مجمع و انجمن به دنبال فریب و سرگرم کردن مسئولان برآمدند ولی امام راحل در مقابل این رفتار و سیاست ایستادگی کرد.

نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: زنان ایرانی در سال ۶۸ به صورت میانگین ۶.۵ فرزند می آوردند در صورتی که سال گذشته میانگین نرخ باروری در استان‌های کشور ۱.۶ است.

وافی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۵ ایران ۲۵ میلیون جمعیت جوان داشته ولی این رقم در سال ۱۴۰۰ به شدت کاهش پیدا کرده است، همچنین محلات، آشتیان، تفرش، شازند و زرندیه در شرایط قرمز طلاق هستند و متاسفانه سرعت آن به شدت بالا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ میلیون نفر از جمعیت ایران از بانوان تشکیل شده که از این تعداد ۶۳ درصد متولد دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ هستند و در باقی جمعیت که مربوط به دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ می‌شود یک پنجم نابارور اولیه و یک پنجم نابارور ثانویه هستند و تنها سه پنجم امکان باروری دارند.

نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۲۰ ایران جزو سومین کشور پیر جهان می‌شود بیان کرد: این اتفاق شرایط هولناکی را رقم می‌زند به طوری که حتی نتوان حقوق بازنشستگان را پرداخت کرد.

وافی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۶ براساس روند افزایشی نرخ باروری باید از ۱.۶ تا ۲.۱ برسد و ۱۰ میلیون موالید برسد چراکه برای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و تخصیص این اعتبار شهریورماه آغاز می‌شود و باید برای جذب آن تلاش کرد.

۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار زن متاهل تمایلی به فرزند آوری ندارند

وی عنوان کرد: هیچ گاه اراده حل مسئله جمعیت در کشور وجود نداشته است چراکه ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار خانم در کشور متاهل هستند و تمایلی به فرزند آوری ندارند و از این تعداد بیش از ۳ میلیون نفر از نظر اقتصادی شرایط مناسبی دارند درصورتی که تمایلی به فرزندآوری ندارند.

نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار دختر مجرد در کشور وجود دارد گفت: مسئله اینجاست که ۱۳ هزار خانم در سن باروری و متاهل تمایلی به فرزندآوری ندارند و درست است که باید به ازدواج به هنگام توجه داشت اما باید به فرزند آوری توجه بیشتری شود بنابراین امیدواریم که سال ۱۴۰۵ از این پیچ عبور کنیم.

وی ادامه داد: طبق اعلام دولت مباحث اقتصادی ۱۸ درصد به فرزندآوری ارتباط دارد اما از نظر فنی این ارتباط را صفر می‌دانیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید