جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به خبر منتشر شده درباره پیش شرط ریاض برای از سرگیری روابط با این جنبش واکنش نشان داد.

شرط عربستان برای از سرگیری روابط با حماس تکذیب شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خبر منتشر شده در شبکه المیادین را که تاکید دارد در تماس‌های انجام گرفته بین عربستان سعودی و حماس، سعودی‌ها درخواست غافلگیر کننده‌ای از آنها داشته‌اند را تکذیب و بی پایه و عاری از صحت توصیف کرد.

با این حال این جنبش در بیانیه خود که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته تاکید کرد: عمق عربی و اسلامی را حامی و پشتیبان خود می‌داند و بر این اساس به دنبال برقراری روابط با تمامی آنهاست گرچه در عین حال به اصول و چارچوب‌های خود و طرح ملی‌اش در خدمت به ملت فلسطین در پنهای وطن و خارج از آن پایبند است.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی که بر روی وبگاهش در شبکه اینترنت منتشر شد به نقل از منابع فلسطینی خبر داده بود که سعودی‌ها برای از سرگیری روابط با حماس پیش شرط‌های غافلگیر کننده‌ای را قرار داده بودند.

به گفته این منابع که حاضر به اعلام نام خود نشدند، سعودی‌ها در مقابل تلاش‌های انجام گرفته برای آزادی زندانیان حماس در زندان‌های سعودی که این گروه فلسطینی به شدت پیگیر آن است ابتدا پیش شرط قطع کامل روابط بین حماس با تهران را مطرح کرده اما بعد از آن از این پیش شرط صرف نظر کرده و در مقابل حماس را ملزم به قبول شروط کمیته چهارجانبه عربی کردند.

به گفته این منابع حماس از این پیش شرط سعودی غافلگیر شد، زیرا واسطه‌ای که در عربستان سکونت داشته و این پیام را برای حماس منتقل کرده به آنها خبر داده بود، ریاض از آنها می‌خواهد تا مشکلات خود را ابتدا با رژیم اسرائیل حل و فصل کنند، امری که به شدت با مخالفت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مواجه شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید